اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای هفتمین بار

شهرری شاهد خطبه‌های امام‌سجاد (ع) بود

خبرگزاری فارس: مراسم اجرای خطبه آتشین امام سجاد (ع) در بقعه مقدسه بی‌بی زبیده شهرری برگزار شد.

شهرری شاهد خطبه‌های امام‌سجاد (ع) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، خطبه آتشین حضرت سجاد (ع) در مسجد شام توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در بقعه مقدسه بی‌بی زبیده شهرری برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه موقت ورامین اسارت اهل بیت علیهم السلام را مکمل شهادت روز عاشورا دانست و افزود: پس از شهادت اباعبدالله ‌الحسین (ع)، امام سجاد (ع) به عنوان پرچمدار امامت، وظایف سنگینی را برعهده گرفته و آنها را به خوبی ایفا کردند که باید نقش مؤثر ایشان در رساندن پیام عاشورا مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

وی سپس شادی امویان و مردم شام هنگام ورود کاروان اسرای کربلا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: آن روز امویان و شامیان آن گونه شادی کردند، و امروز هم امویان زمان در روز عاشورا به جشن و پایکوبی می‌پردازند، این افراد همان امویان هستند که با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام کینه دیرینه دارند.

گفتنی است، این مراسم در شش سال گذشته به‌صورت دوره‌ای در مساجد شهرستان ورامین برگزار می‌شود و همواره مورد استقبال جمع کثیری از عشاق و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار می‌گیرد و امسال نیز در سال هفتم این مراسم اجرا و به همت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان پاکدشت در شهرستان برگزار شد و علاوه بر اجرا در شهرستان پاکدشت به دلیل استقبال فزاینده مردمی در بقعه مبارکه بی‌بی زبیده شهرستان ری نیز اجرا شد.

انتهای ‌پیام/2462/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول