اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری مازندران:

سفره‌خانه‌های سنتی سامان یابد/ ساعات کار بازار بی‌نظم است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به وضعیت برخی سفره‌خانه‌های سنتی متذکر شد:‌ چرا سفره‌خانه‌های اینچنینی وجود دارند و مجامع صنفی هیچ خبری از این مراکز نگرفته و توجهی نکنند.

سفره‌خانه‌های سنتی سامان یابد/ ساعات کار بازار بی‌نظم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام حسین طالبی شامگاه پنجشنبه در دوازدهمین نشست ستاد تسهیل و پشتیبانی امور تولید با محوریت مجامع امور صنفی در سالن شماره یک استانداری مازندران اظهار داشت: بازار ایران و از جمله بازار مازندران یک رکن انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه بازاریان سهم بزرگی از انقلاب دارند و این راه همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: حرکت انقلابی در اصناف ایجاد شده است.

طالبی با بیان اینکه مدت دو سال است که حرکت نوین در اصناف ایجاد شده است، افزود: اصناف این فرصت را برای منافع خود و کشور و انقلاب غنیمت بدانند.

وی با اشاره به اینکه اصناف تشکل مردمی و خصوصی است، یادآور شد: قانون نظام صنفی قانونی است که در اختیار خود بازاری‌ها است.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد نهادهای دولتی در حوزه نظارت وجود دارند و این بازاریان هستند که می‌توانند به بازار نظم دهند.

وی با بیان اینکه ساماندهی بازار به دولت مربوط نیست، گفت: اتحادیه‌ها می‌توانند بازار را ساماندهی کرده و سود بهینه ببرند.

طالبی در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم افزود: این موضوع از خواسته‌های رئیس قوه قضائیه است و بخشی از این مسئله مربوط به ساماندهی بازار و اصناف است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه ساعات کار بازار نظم ندارد، خاطر نشان کرد: در این وضعیت که ساعات کار بازار حساب و کتاب ندارد، دستگاه قضا و نیروی انتظامی به کجا می‌خواهند برسند.

وی با بیان اینکه برخی دادستان‌های ما به همراه نیروی انتظامی تا صبح برای ایجاد امنیت کار می‌کنند، ادامه داد: اگر بازار ساعات کار منظم داشته باشد بسیاری از این امور در جامعه برطرف می‌شود.

طالبی با اشاره به اینکه بازار برای ما مهم است گفت: هیچ‌وقت نمی‌توانیم وضعیت بازار را در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی نادیده بگیریم.

وی خطاب به مسئولان اصناف شهرستان‌های مازندران حاضر در جلسه خاطر نشان کرد: چرا باید عده‌ای در میان شما باشند و گران‌فروشی و قاچاق‌فروشی کرده و چهره نورانی بازار را ناامن جلوه دهند.

طالبی با اشاره به وضعیت برخی سفره‌خانه‌های سنتی متذکر شد:‌ چرا سفره‌خانه‌های اینچنینی وجود دارند و مجامع صنفی هیچ خبری از این مراکز نگرفته و توجهی نکنند.

انتهای پیام/86007/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول