اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

عملکرد نظام اداری در نگاه مردم به حکومت تعیین‌ کننده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: عملکرد نظام اداری در نگاه مردم به حکومت تعیین‌کننده است و اگر حرف و عمل حاکمان یکی نباشد مردم از حکومت رویگردان می‌شوند.

عملکرد نظام اداری در نگاه مردم به حکومت تعیین‌ کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه جمعه در دیدار با مسئولان حراست‌ها، ذی‌حسابان و بازرسان دستگاه‌های اجرایی استان کردستان در سالن همایش‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج، با اشاره به ضرورت وجود سلامت در نظام اداری یک حکومت اظهار داشت: در بسیاری از جوامع دیوان‌سالاری و رفتار اداری ناسالم از مشکلات مزمن و غیرقابل‌حل هستند و اگر حکومتی بخواهد یک نظام اداری و دیوان‌سالاری سالم با بهره‌وری بالا داشته باشد باید به همه جنبه‌های کار نظارتی با دقت کافی توجه کند.

این مسئول گفت: عملکرد یک نظام اداری در نگاه مردم به حکومت تعیین‌کننده است و اگر حرف و عمل حاکمان یکی نباشد مردم از حکومت رویگردان می‌شوند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن اشاره به این امر که عملکرد نظام اداری یک کشور تعیین‌کننده مقبولیت نظام سیاسی آن کشور است، تصریح کرد: یک نظام مشروع که با رأی مردم انتخاب می‌شود هم در شرایطی می‌تواند مقبول نباشد و این امر هنگامی اتفاق می‌افتد که مردم به هر دلیلی از عملکرد نظام اداری ناراضی باشند.

وی با دعوت از همه ادارات برای تشکیل شورای سلامت گفت: مسئول حراست، ذی‌حساب، مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات و مسئول بسیج یک اداره می‌توانند با تشکیل یک شورای سلامت درون دستگاهی فضایی فراهم کنند که انجام هرگونه تخلفی هزینه‌بردار بوده و هیچ‌کس نتواند از قانون تخطی کند.

پور‌محمدی افزود: با تشکیل شورای سلامت در یک اداره دیگر کسی مجال خطا پیدا نمی‌کند، هیچ کارمندی نمی‌تواند به ارباب رجوع جواب سربالا تحویل دهد و انجام امور، سریع و کم‌هزینه خواهد شد.

این مسئول گفت: با پیاده‌کردن سیستم‌های فعال و هوشمند در یک اداره در کنار به‌کارگیری سپاه سلامت به عنوان یک سرمایه و البته حمایت جدی از آنها می‌توان تا حد زیادی به انتظارات معقول و منطقی مردم پاسخ درخور و شایسته داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تشریح نظام اداری کشور، خاطرنشان کرد: نظام اداری ما نظامی است که نمونه آن در هیچ جای دیگری وجود ندارد هرچند شباهت‌هایی بین نظام اداری ما و برخی دیگر از کشورها وجود دارد.

وی ادامه داد: ما مدعی یک فرهنگ غنی و پیام‌رسان یک تفکر خاص در جهان هستیم و می‌گوییم زندگی و جامعه را می‌توان بر اساس یک سری اصول اخلاقی، دینی و الهی اداره کرد و این کار هم سخت و پیچیده است و هم دشمنان بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به قدرت‌طلبان، شهوت‌پرستان و توسعه طلبان اشاره کرد.

پور‌محمدی گفت: نظام اداری ما باید ترجمان صداقت آرمان‌های ما باشد چرا که اکنون عده‌ای در جهان دارند از این نظام الگو می‌گیرند و این امر به‌نوبه خود نشان دهنده رسالت بزرگی است که بر عهده نظام اداری ماست.

این مسئول خطاب به حاضرین در همایش مسئولان حراست‌ها، ذی‌حسابان و بازرسان دستگاه‌های اجرایی استان کردستان متذکر شد: سلامت نظام اداری کشور به عهده شما سپرده شده و دوستان دیگری چون دوستان ما در بسیج هم به نحوی از شما حمایت می‌کنند، مردم نیز انتظارات زیادی از شما دارند و این ایجاب می‌کند به این انتظارات به نحو مطلوب پاسخ دهید.

انتهای پیام/79001/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول