اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس:

دوستی مردم ایران و چین سابقه تاریخی دارد

خبرگزاری فارس: دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس گفت: دوستی مردم ایران و چین سابقه‌ای طولانی و تاریخی دارد.

دوستی مردم ایران و چین سابقه تاریخی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین چوبینی عصر امروز در دیدار با نمایندگان حزب کمونیست چین در شیراز اظهار داشت: ارتقای روابط کشورهای ایران و چین به نفع مردم دو کشور است.

وی ابراز داشت: حمایت مردم چین از فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره در حافظه تاریخی مردم ایران باقی می‌ماند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس افزود: کشور چین می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در ایجاد صلح در سطح جهان و منطقه ایفا کند.

وی با اشاره به جایگاه مهم تاریخی و فرهنگی فارس تصریح کرد: این استان با 122 هزار کیلومتر مربع مساحت و 29 شهرستان بیش از 5 میلیون از جمعیت کشور را در خود جای داده است.

چوبینی ادامه داد: فارس دارای هزاران جاذبه گردشگری، تاریخی، طبیعی و مذهبی است که این امر باعث شده گردشگران داخلی و خارجی فراوانی سالانه به این استان سفر کنند.

وی خاطرنشان کرد: آثار تاریخی استان فارس قدمتی طولانی دارد که میراث جهانی تخت جمشید، پاسارگاد، بیشاپور، کاخ اردشیر و ... از جمله این آثار است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس اضافه کرد: فارس و شیراز همواره جایگاه علما، ادبا و عارفان بزرگ بوده که حافظ، سعدی، ملاصدرا، شیخ روزبهان، سیبویه، اسحاق کازرونی و ... از جمله این نام‌آوران هستند.

این فعال سیاسی با اشاره به موقعیت طبیعت مطلوب استان فارس بیان کرد: بهشت گمشده، آبشار مارگون، دریاچه مهارلو، دریاچه پریشان و باغ‌های فراوان از آثاری هستند که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

چوبینی گفت: استان فارس و کلان‌شهر شیراز جایگاه مهم مذهبی دارد که وجود حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) و برادرانش و مساجد بسیار تاریخی در این استان گواه این جایگاه است.

مدیرعامل انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمایی استان فارس افزود: استان فارس قطب کشاورزی و الکترونیک کشور است که در این دو حوزه می‌تواند روابط اقتصادی خوبی با کشور چین برقرار کند.

وی ادامه داد: کارشناسان هر دو حزب می‌توانند با بررسی بیشتر ظرفیت‌های دو کشور روابط اقتصادی و اجتماعی میان شهرهای مختلف را توسعه دهند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس تصریح کرد: دو حزب کمونیست چین و موتلفه اسلامی روابطی گسترده از دیرباز با یکدیگر داشته که همکاری این دو حزب می‌تواند به دوستی پایدار دو ملت ایران و چین منجر شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری استان فارس بسیار بالا است که می‌توان همکاری‌های دو کشور را در این حوزه‌ها رونق بخشید.

به گزارش فارس، چن دونگ معاون دبیر و شهردار شهر دایه یانگ از استان گوآندانگ چین به همراه معاون دبیر و رئیس دولت محلی منطقه دانگ شنگ، جیانگ جیان هو، معاون مدیرکل اداره سوم وزارت بین‌المللی کمیته مرکزی حزب کمونیست و وانگ تیان کی، عضو کمیته دائمی و معاون شهردار شهر سو ژو و هه می هوآ، شهردار شهر ای وا و ژوبینگ بینگ، معاون مدیرکل دفتر حزب در شهر جیانگ در این دیدار حضور داشتند.

اعضای هیئت اجرایی حزب موتلفه فارس و دبیر برخی از شهرستان‌های این حزب در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/2448/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول