اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعضای حزب موتلفه استان فارس با آیت‌الله ایمانی دیدار کردند

خبرگزاری فارس: دبیران حزب موتلفه اسلامی شهرستان‌های فارس با امام جمعه این استان دیدار کردند.

اعضای حزب موتلفه استان فارس با آیت‌الله ایمانی دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جمع دبیران شهرستان‌های فارس حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: موتلفه محصول روزگار وسعت و قدرت نیست و به همین دلیل در کوران حوادث خود را حفظ کرده است.

وی افزود: موتلفه در زمان نبرد سیاسی و زندان و تبعید و حصر و شکنجه شکل گرفت و هزینه شکل‌گیری خود را به تمامی پرداخت.

به گفته نماینده ولی فقیه در فارس، مجموعه‌ای که در عسرت و سختی شکل گیرد می‌تواند در فرازها و فرودها مقاومت کند و موقعیت خود را بشناسد.

وی ادامه داد: تشکلی که در کوران حوادث آبدیده شده در موفقیت خود را نمی‌بازد و در شکست نیز از هستی ساقط نمی‌شود.

ایمانی تصریح کرد: در جامعه ما احزابی شکل می‌گیرند که عمرشان به اندازه عمر دولت‌ها است و دولت که از کار کنار می‌رود، حزب نیز یا تعطیل یا دچار افول می‌شود.

امام جمعه شیراز بیان کرد: بعد از مشروطیت احزاب مختلفی آمده‌اند و رفته‌اند و تنها مجموعه‌ای که باقی مانده و 50 سال از عمر آن سپری شده، موتلفه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل دوم ماندگاری موتلفه این بوده که بر حول محور شایسته‌ای شکل گرفته است.

ایمانی ابراز داشت: دولت‌ها و گروه‌ها بر اساس منافع سیاسی و اجتماعی، حزب را سازماندهی می‌کنند اما مجموعه موتلفه خود را با یک نهاد پایدار پیوند زده است.

وی افزود: موتلفه آغاز حرکت خود را با استعلام از مرجع تقلید بنا نهاد و بر راه و خط امام و رهبری تا به امروز باقی‌مانده است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: موتلفه هیچ منفعت سیاسی اجتماعی برای خود تعریف نکرد و بر اندیشه و راه دفاع از ولایت باقی ماند.

وی ادامه داد: پیوند با رهبری جامعه اسلامی، پیوند با امامت و  ولایت است و در تاریخ شیعه، امامت و رهبری هیچ‌گاه از حرکت باز نایستاده و در تمام شرایط هدایت‌گر امت بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: تعبیری که بنده برای موتلفه به کار بردم «عصمت سیاسی جمعی» بود که با عصمت دینی و مذهبی تفاوت دارد.

وی اظهار داشت: زمانی انسان با سالم‌ترین نهاد جامعه پیوند خورد، سلامت آن نهاد به مجموعه‌های زیرشاخه آن تسری می‌یابد.

ایمانی بیان کرد: احزاب یا خودشان دچار دگرگونی می‌شوند یا از درون انشقاق و انفکاک در آنها رخ می‌دهد اما پیوند با امامت یک جمعیت را از نوسانات و ارتعاشات مصون می‌دارد.

امام جمعه شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: انسان زمانی که دنبال منفعت مادی باشد در ظاهر آن را کتمان کرده، بعد شروع به سهم‌خواهی می‌کند و سهم‌خواهی افراد در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرد و جمع را مضمحل می‌کند.

به اعتقاد وی، کار حزب این است که نیرو تربیت کند که اگر در این امر موفق نشود به تدریج دچار تعطیلی و رکود می‌شود.

ایمانی افزود: جوان‌گرایی از ملزومات تداوم کار حزب است تا کادرسازی انجام شده و تجربه پیشکسوتان منتقل شود که در غیر این صورت بسیاری از تجارب با مرگ افراد در زیر خاک دفن می‌شود.

وی همچنین گفت: احزاب مجموعه‌های فعال از جامعه هستند که در مسائل عکس‌العمل بیشتری نشان می‌دهند.

ایمانی تصریح کرد: حزب فعال باید نیازهای روز جامعه را بررسی کند چرا که اگر به نیازهای گذشته معطوف باشد نمی‌تواند پا به پای زمان پیش برود.

وی اظهار داشت: حرکت صحیح به بصیرت، هوشمندی و بینش نیاز دارد و آن فردی که زمان‌شناس باشد در تردید و تحیر نمی‌ماند و در لحظه، تصمیم درست اتخاذ می‌کند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: گاه برای تصمیم درست و عکس‌العمل صحیح دیر می‌شود و برای اینکه این اتفاق نیافتد شناخت دشمن و پرهیز از توطئه‌های او ضروری است.

وی بیان کرد: موضع‌گیری دشمن عامل ازدیاد بصیرت است و همان‌گونه که امام خمینی دشمن را استکبار و در راس آن آمریکا معرفی کرد هر جا آمریکا موضع دارد باید هوشیار باشیم که مقوله‌ای بر ضد راه صحیح در جریان است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز داشت: دشمن‌شناسی و بصیرت و تصمیم‌گیری به جا برای حزب ضروری‌تر از دیگران است که اگر آن زمان که باید اعلامیه صادر یا موضعی را بیان کرد، تعلل شود اقدام با تاخیر سودی ندارد.

وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی تمام تلاش دشمن بر شکستن خط ولایت و امامت متمرکز شده است.

به گفته ایمانی، دنیای بشری در حال تحول و چرخش به سمتی دیگر است و دشمن به خوبی می‌داند که سمت و سوی این چرخش در جهت معنوی و الهی است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: دشمن می‌بیند که مرکز احیای این ارزش‌ها در کجا قرار دارد و سعی وی شکستن خط ولایت و امامت است.

انتهای پیام/2448/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول