اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی همدان:

از خطای مسئولان نباید به سادگی گذشت

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان مسامحه در برابر ظلم و سهل‌انگاری را ظلم آشکارا دانست و گفت: در جایی که مسئولی خطا می‌کند نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

از خطای مسئولان نباید به سادگی گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانی‌مبین در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با انتقاد از به حاشیه رفتن دروس معارف در دانشگاه‌ها افزود: دروس معارف دینی باید مورد توجه دانشگاه‌ها قرار بگیرد تا فضای معنویت به دانشجو تزریق شود.

وی با بیان اینکه اصلاح دانشگاه باید در محوریت باشد نه در حاشیه گفت: اگر دانشگاه بخواهد اسلامی شود باید بسیاری از نگاه‌ها اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی همدان با تأکید بر لزوم اصلاح عملکرد دانشگاه توسط مردم و مسئولان تصریح کرد: با ظواهر اسلامی نمی‌توان دانشگاهی اسلامی را تصور کرد.

وی اضافه کرد: بر خلاف دین عمل می‌کنیم و در ظاهر سعی در اسلامی نشان دادن عملکرد خود هستیم.

قربانی مسائل دینی را دغدغه رهبری و مسئولان نظام عنوان کرد و افزود: با تأکیدات رهبری مبنی بر اهتمام به سبک زندگی اسلامی باید همه در این جهت گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر شیوه مدیریت اسلامی طبق فرمایشات پیامبر (ص) و اسلام نباشد سبک زندگی هیچ‌گاه اسلامی نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی همدان لزوم مدیریت اسلامی در دانشگاه‌ها را یادآور شد و گفت: اگر مدیریت اسلامی در دانشگاه‌ها حاکم نباشد دانشجو سست دین می‌شود.

وی از قدرت با عنوان امانت الهی یاد کرد و افزود: باید از سوءاستفاده از قدرت پرهیز کرد زیرا هر مسئولی در قبال عملکرد خود باید پاسخگو باشد.

قربانی مسامحه در برابر ظلم و سهل‌انگاری را ظلم آشکارا دانست و اظهار داشت: در جایی که مسئولی خطا می‌کند نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

قربانی در پایان با تأکید بر ساخت دانشگاه بر اساس الگوی معماری اسلامی ایرانی تصریح کرد: با بهره‌گیری از الگوی اسلامی ایرانی در دانشگاه، دانشجو فضای معنوی را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام/2499/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول