اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج:

انقلاب اسلامی در مقابل کشورهای زورگو کوتاه نمی‌آید

خبرگزاری فارس:امام جمعه موقت سنندج از انقلاب اسلامی به عنوان الگوی بیداری اسلامی نام برد و گفت: این انقلاب که با هدف گسترش دین اسلام به پیروزی رسید تحت هیچ شرایطی در مقابل کشورهای استعمارگر کوتاه نمی‌آید.

انقلاب اسلامی در مقابل کشورهای زورگو کوتاه نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا امین راستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه تقوی محدویت نیست، اظهار کرد: وجود تقوای الهی مانع از حرکت جامعه به سوی تباهی و پذیرش ظلم و ستم و تبعیت از حکام ظالم می‌شود.

به گفته وی، تقوای قوت و مصونیت جلوه‌ای از تقوا است که در آن فرد با وجود قرار گرفتن در محیط‌های آلوده، به گناه مرتکب نمی‌شوند و هیچ‌گاه به سمت گناه کشیده نمی‌شوند.

به گفته امام جمعه موقت سنندج، تقوای قوت و مصونیت همان تقوایی است که لازمه وجود رشد جامعه‌ای سالم و بدون آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تقوای قوت همواره سرلوحه تمامی پیامبران الهی بوده است، افزود: تنها در سایه وجود تقوای قوت بود که پیامبر عظیم‌الشان اسلام با وجود تمامی سختی‌ها و عمق جهل و نادانی مردم در دوران جاهلیت دین مبین اسلامی را ترویج و پایه‌های آن را به گونه‌ای بنا نهاد که امروز بیش از یک‌ میلیارد و 500 هزار مسلمان در سراسر جهان وجود دارد.

ماموستا راستی در ادامه با اشاره به ماه محرم و حادثه کربلا، اظهار کرد: ایستادگی امام حسین(ع) در برابر یزیدیان نیز برگرفته از وجود تقوای قوت و مصونیت در آن بزرگوار بود.

به گفته وی، سکوت در شرایطی که دین پیامبر در حال تحریف شدن بود برای امام حسین(ع) که در مکتب پیامبر درس تقوای آموخته بود معنایی نداشت از این رو آن امام همام برای دفاع از اسلام و ارزش‌های دین جدش در مقابل جبهه استکبار ایستاد.

ماموستا راستی افزود: امام حسین(ع) با قیام عاشورا مانع از تبدیل اسلام به دینی خشن و اسلامی که حلال خدا را حرام و حرام را به حلال تبدیل کند، شد.

به گفته وی، امام حسین(ع) شخصیتی جهانی و متعلق به تمام مسلمانان در سراسر جهان است و حرکت در مسیر و راه ایستادگی در برابر دشمنان است.

به گفته امام جمعه موقت سنندج، امروزه بسیاری از مدعیانی که دم از اسلام می‌زنند و بر مسلمانان حکومت می‌کنند نه تنها در مسیر دستورات این دین الهی حرکت نمی‌کنند و سنت‌های پیامبر را پیاده نمی‌کنند بلکه هم‌کاسه دشمنان شده‌اند.

وی با بیان اینکه ترویج اسلام بی‌هویت در بین مسلمانان هدف اصلی دشمنان است، اضافه کرد: دشمنان به دنبال ترویج اسلام حقارت و اسارت در بین مسلمانان جهان هستند.

ماموستا راستی گفت:‌ بیداری اسلامی بدون تردید الگو گرفته از انقلاب ایران اسلامی است که الگو گرفته از نهضت عاشورای امام حسین(ع) است.

وی از قانون اسلام نیز به عنوان کامل‌ترین قانون در جهان نام برد و گفت: قانون اسلامی تنها قانونی است که نجات‌بخش انسان‌ها در هر زمان و هر مکانی است.

امام جمعه موقت سنندج افزود: تنها بسط و اجرای چنین قانونی می‌تواند عدالت اجتماعی را محقق و پایه‌های عدالت را گسترش دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌ دشمنان از حکومت‌های اسلامی که مانع از تحقق اهداف آنان و مخالف خواسته‌های سلطه‌جویانه آنان است می‌ترسند و برای لطمه‌زدن به آن دست به توطئه می‌زنند.

ماموستا راستی در پایان از دین اسلام و ارزش‌های این دین الهی و مقابله با دشمنان را وظیفه آحاد مسلمانان در سراسر جهان دانست و اتحاد و همبستگی مسلمانان را بهترین سلاح در برابر توطئه‌های دشمنان برشمرد.

انتهای پیام/79002/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول