اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها:

دولت فروش شرکت نیروگاه آبادان را به مزایده گذاشت

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان شهرداری‌ها با اشاره به اینکه در بخش مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی در سال 90 و 91 هیچ پولی پرداخت نکرده‌ایم، گفت: در همین راستا دولت فروش شرکت نیروگاه آبادان را به مزایده گذاشت.

دولت فروش شرکت نیروگاه آبادان را به مزایده گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، غلامحسین تابش‌فر پیش از ظهر امروز در جمع شهرداران و شوراهای اسلامی شهرستان قائمشهر، میزان بودجه لازم برای یک‌هزار و 200 شهرداری و 26 هزار دهیاری کشور را حدود 18 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 14 هزار و 700 میلیارد تومان از این بودجه جمع‌آوری می‌شود که کل آن نقدی هم نیست.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته 90 درصد بودجه شهرداری‌ها از ساخت و سازها تامین می‌شد، تصریح کرد: از این نقطه نظر در کلان شهرها به علت جاری بودن ساخت و سازها مشکلات مالی زیادی وجود ندارد همچنان که در تهران این روند سیر صعودی را نشان می‌دهد ولی مشکلات اساسی بودجه ما در 760 شهر زیر 50 هزار نفر جمعیت است که با کاهش شدید درآمد شهرداری‌ها از صدور پروانه‌ها مواجه‌اند.

تابش‌فر با اشاره به قانون قبلی تجمیع عوارض که منبع درآمدی خوبی برای شهرداری‌ها بود، افزود: مجلس به خاطر مشکلات قانون مذکور، قانون ارزش افزوده را تصویب کرد که در همه دنیا از آن استفاده می‌شود.

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزود: نگاه سنتی در شهرداری‌ها دیگر کاربردی نخواهد داشت چرا که فرایند اداره امور شهرها تغییر پیدا کرد و مدیریت شهری در حال تبدیل شدن به اقتصاد شهری است.

وی از تشکیل انجمن ملی اقتصاد شهری متشکل از اساتید دانشگاهی، نمایندگان مجلس و مدیران شهری برای تغییر رویکرد نگاه سنتی و مدیریت شهری به اقتصاد شهری خبر داد و یادآور شد: در این رویکرد شهرداری‌ها باید با استفاده از تسهیلات، جذب و جلب مشارکت مردمی، فاینانس و اوراق مشارکت به سمت سیستم‌های نوین مالی حرکت کنند.

تابش‌فر در بخش دیگری از سخنانش به موارد ذکر شده توسط شهرداران شهرستان قائمشهر اشاره کرد و افزود: در بخش مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی در سال 90 و 91 هیچ پولی پرداخت نکرده‌ایم چون در برنامه بودجه برای این مطالبات ارائه سهام مدنظر قرار گرفت که در همین راستا دولت فروش شرکت نیروگاه آبادان را به مزایده گذاشت و اخیرا مقرر شد این شرکت با 75 میلیارد تومان به فروش برسد تا از بابت مطالبات شهرداری‌ها اعتبار خوبی اختصاص داده شود.

وی در بحث طرح جامع حمل و نقل عمومی قائمشهر تاکید کرد: باید در اجرای طرح، قائمشهر با حومه و طبق افق 20 سال آینده دیده شود و شرط پذیرش طرح، تصویب آن در شورای ترافیک است.

این مسئول درباره کمبود ماشین‌آلات شهرداری در شهرهای کیاکلا و ارطه و بحث مهار آب‌های سطحی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، سازمان نمی‌تواند کمکی داشته باشد ولی اگر شهرداری طرحی درآمدزا ارائه دهد وام‌های چهار درصدی را برای این منظور اختصاص خواهیم داد.

این مسئول در بحث پسماند نیز اذعان داشت: 50 درصد بودجه پسماند کشور به مازندران اختصاص داده شد و برای این طرح چهار منطقه در استان تعریف شد که یکی از این مناطق قائمشهر است که با این احتساب نباید نگران ساماندهی پسماند در این شهر بود.

انتهای پیام/86008/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول