اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رامیان در مجلس:

شناخت محدودیت‎های گردشگری، فرصت‎های اقتصادی می‎آفریند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان در راستای گردشگری با محدویت‎های شدید اجتماعی، طبیعی و اقتصادی مواجه است که این واقعیت‎ها می‎تواند تمام محدودیت‎ها را به فرصت‎های اقتصادی تبدیل کند.

شناخت محدودیت‎های گردشگری، فرصت‎های اقتصادی می‎آفریند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا صابری در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: در حوزه گردشگری اتفاقات خوب و ارزشمندی رخ داده، اما هنوز گردشگری در گلستان نمی‎تواند آن چنان ارزش اقتصادی ایجاد کند که از آن به عنوان یک صنعت نام ببریم.

وی انتقاد به تدوین سند گردشگری استان را باارزش خواند و تصریح کرد: معتقدم باید آرمان‎گرایانه به موضوع نگاه کنیم چراکه تدوین این سند بسیار مهم است و می‎تواند تاثیر اقتصادی داشته باشد و حتی شرایط اقتصادی را در روستاها نیز متحول کند.

قرار گرفتن گلستان در مسیر مشهد مقدس یک فرصت است

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی از جاده به عنوان مسیر توسعه یاد کرد و ابراز داشت: صنعت گردشگری با زندگی افراد گره خورده است همان طوری که سالانه مشهد مقدس 25 میلیون زائر دارد و تعداد بسیار زیادی از مسیر گلستان عبور می‎کنند، این مهم می‎تواند یک تحول اقتصادی را در مسیر جاده برای استان فراهم کند.

صابری به سخنان مقام معظم رهبری در چهار سال قبل که ایران باید در 50 سال آینده به مرجعیت علمی دست پیدا کند اشاره کرد و افزود: رهبری در بیانات اخیر خود فرمودند که هر کس می‎خواهد سراغ علم برود باید مجبور شود زبان فارسی یاد بگیرد و آینده‎نگری معظم‎‌له در خصوص مرجعیت علمی ایران، امروز به 30 سال رسیده به خاطر اینکه مسیر را خوب ببینیم.

دور شدن از واقعیت‎ها یک اشکال اساسی است

وی با بیان اینکه آرمان‎گرایانه دیدن عیب نیست ولی اگر از واقعیت‎ها دور شویم یک اشکال اساسی است خاطرنشان کرد: باید در مسیر آرمان‎های گردشگری واقعیت‎ها را خوب ببینیم.

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استان در جاهایی که در مسیر گردشگری ورود کرده توانسته مزیت ایجاد کند ابراز داشت: مزیت گردشگری به معنای آن نیست که فردی سرمایه‎گذاری کند بلکه باید ارزش‎های گردشگری زمینه‎ای برای سرمایه‎گذاری شود لذا در حاشیه ایجاد مزیت‎هاست که سرمایه‎گذاری‎ها معنا پیدا می‎کنند.

صدا و سیما در معرفی استعدادهای طبیعی گلستان متمرکز شود

صابری برنامه‎ریزی در زمینه گردشگری را مهم خواند و گفت: لازم است تا صدا و سیما در استعدادهای طبیعی استان متمرکز شود که این مهم می‎تواند به معرفی استان کمک کند و اگر بر این اساس برنامه‎ریزی کنیم موفقیت در این حوزه بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول