اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی بابل خبر داد

اختصاص 2900 میلیون ریال به اشتغال معلولان در بابل

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی بابل گفت: تاکنون 2 هزار و 914 میلیون ریال تسهیلات در زمینه خوداشتغالی و مشاغل خانگی به معلولان این شهرستان در نظر گرفته شده که توزیع آن در حال اقدام است.

اختصاص 2900 میلیون ریال به اشتغال معلولان در بابل

محمد عموزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: تعداد آمار معلولان ثبت سامانه بابل حدود 5 هزار نفر بوده که شامل معلولیت‌های جسمی، حرکتی، ذهنی، شنوائی، بینایی، بیماران روانی مزمن و سالمندان معلول و ضایعه نخاعی می‌شود.

وی افزود: از این تعداد آمار بر اساس نوع و شدت معلولیت، تعداد 918 نفر مشمول اخذ مستمری ماهانه و بقیه به صورت غیرمستمر از خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان داشت: تعداد دانشجویان در پوشش بهزیستی بابل 69 نفر بوده که در ترم بهمن 90 و 91 کمک هزینه پرداختی به آنها مبلغی بالغ بر 199 میلیون و 570 هزار ریال است.

وی گفت: بابت سبد غذایی ویژه بن رمضان نیز مبلغی بالغ بر 36 میلیون و900 هزار ریال و در اجرای طرح CBR مبلغی بالغ بر 8 میلیون ریال و در بحث مناسب‌سازی این طرح نیز مبلغ 40 میلیون ریال موردی پرداخت شد.

عموزاده تصریح کرد: در قالب خرید لوازم ضروری، مبلغی بالغ بر 75 میلیون ریال به تعداد 25 نفر به شکل بن کارت پرداخت شد.

وی اذعان داشت: در مورد وسایل کمک توان‌بخشی نیز 54 دستگاه ویلچر، 25 تخته تشک مواج و در سال جاری نیز در یک نوبت، لوازم بهداشتی به معلولان ضایعه نخاعی تحویل شد که با توجه به نیاز شدید معلولان به این وسایل، بر حسب ضرورت و شرایط معلول در حد اعتبارات سازمان به آنها تعلق یافت.

رئیس بهزیستی بابل گفت: جمع کل موارد پرداخت شده به معلولان مبلغی بالغ بر 224 میلیون و 400 هزار ریال بوده است.

وی بیان داشت: تعداد آمار دانش‌آموزان مددجوی پوشش در این شهرستان 722 نفر بوده که از خدمات جانبی و هزینه ایاب و ذهاب استفاده می‌کنند.

عموزاده از کمک هزینه جهیزیه پرداختی به مددجویان و معلولان ازدواج کرده به تعداد 122 نفر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 122 میلیون تومان، در قالب کارت هدیه یک میلیون تومانی به این قشر پرداخت شد که مهم‌ترین امتیاز مثبت کارت هدیه این است که متقاضی با استفاده از این کارت جهیزیه را به سلیقه خود انتخاب می‌کند.

این مسئول اذعان داشت: به تعدادی از بیماران ضایعه نخاعی با شرایط ویژه که نیاز به پرداخت حق پرستاری داشتند، در سال جاری، مبلغی بالغ 13 میلیون و 160 هزار تومان پرداخت شد که مشمول 47 نفر از معلولین ضایعه نخاعی بود.

عموزاده اظهار داشت: در مناسب‌سازی مسکن نیز بیش از 35 میلیون تومان به 41 نفر هزینه پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه 424 نفر در بخش غیردولتی نیز از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند افزود: با وجود هفت مرکز غیردولتی اعم از شبانه، روزانه، حرفه‌آموزی و سالمندان، تعداد مشمول دریافت خدمات 424 نفر بوده که هزینه پرداخت یارانه ماهانه آنها مبلغی بالغ بر 597 میلیون و 250 هزار ریال است.

عموزاده تصریح کرد: دو مرکز نیز در حال راه‌اندازی است یکی از این مراکز ب‍ه حرفه‌آموزی ویژه معلولان خواهر اختصاص دارد.

وی افزود: در بخش اشتغال و مسکن نیز اعتبارات خوبی اختصاص داده شد که پس از ابلاغ اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس بهزیستی بابل گفت: اهدای تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان زیر پوشش سازمان مبلغی بالغ بر 125 میلیون تومان  بوده که به محض دریافت به واجدان شرایط اهدا می‌شود.

وی بیان داشت: در زمینه خود اشتغالی و مشاغل خانگی تاکنون اعتباری بالغ بر 2 هزار و 914 میلیون ریال وام در بانک‌های مختلف در نظر گرفته شد که توزیع آن در حال اقدام است.

عموزاده با اشاره به اینکه در مقایسه با اعتبارات سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم، افزود: در زمینه مشاغل خانگی جامع هدف بهزیستی بابل مبلغی بالغ بر 10 هزار و 976 میلیون ریال از بانک‌های مختلف اعتبار تخصیص داده شد که با اعلام آمادگی بانک‌ها نسبت به پرداخت آن اقدام می‌شود.

انتهای پیام/86009/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول