اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

افراد متخصص در زمینه تعلیم و تربیت ارزش‌ها تربیت شوند

خبرگزاری فارس: مدیر گروه علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: به افراد متخصص در حوزه تعلیم و تربیت ارزش‌ها نیاز داریم تا بتوانند مفاهیم ارزشی را به درستی تبیین کنند.

افراد متخصص در زمینه تعلیم و تربیت ارزش‌ها تربیت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد رهنمایی پیش از ظهر امروز در میزگرد علمی همایش تعلیم و تربیت اسلامی که در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به رویکرد تعلیم و تربیت ارزش‌ها اظهار کرد: تربیت فراگیران و متعلمان یکی از رویکردهای این مبحث است.

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد دیگر ارزش‌ها خود محوریت پیدا می‌کنند که این ارزش‌ها در مکتب اسلام در بیانات الهی، قرآن و رهنمودهای ائمه اطهار(ع) آمده است.

مدیر گروه علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: به انسان‌های متخصص در حوزه تعلیم و تربیت ارزش‌ها نیاز داریم تا با مطرح کردن مباحث تعلیم و تربیت ارزش‌ها افراد نسبت به ارزش‌ها تمایل پیدا کنند.

وی ادامه داد: دایره تعلیم و تربیت ارزش‌ها بسیار وسیع بوده و شامل همه دوران زندگی انسان است.

رهنمایی با اشاره به اهمیت آیات قرآن در زمینه تعلیم و تربیت ارزش‌ها گفت: تبیین و معرفی حق و باطل یکی از مباحث صریح و مبرهن قرآن بوده که در آیاتی مانند آیه 147 سوره بقره و آیاتی از سوره اسرا مصادیقی از تعلیم و تربیت ارزش‌ها مشاهده می‌شود.

وی عنوان داشت: در سخنانی از رسول گرامی اسلام(ص) توجه به مکارم اخلاقی به عنوان یکی از ارزش‌ها در نظر گرفته شده و رسول خدا(ص) در فرازی از سخنان خود فرمود «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق».

مدیر گروه علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: تعلیم و تربیت ارزش‌ها مبانی ارزشی مانند عدل و ظلم را مطرح می‌کند تا افراد نسبت به ظلم نفرت پیدا کرده و به سوی عدالت جذب شوند.

انتهای پیام/78003/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول