اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله مصباح یزدی

همایش ملی «تعلیم و تربیت ارزش‌ها» در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از برگزاری همایش ملی تعلیم و تربیت ارزش‌ها در روز 23 آذر ماه با حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی در قم خبر داد.

همایش ملی «تعلیم و تربیت ارزش‌ها» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد رهنمایی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به برگزاری همایش تعلیم و تربیت ارزش‌ها اظهار کرد: گروه علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) این همایش را در راستای تبیین راه‌های نهادینه‌سازی و پیاده‌سازی ارزش‌ها برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان مرد: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تنها نهادی است که در حوزه تعلیم و تربیت ارزش‌ها وارد شده و همایشی در این خصوص برگزار می‌کند.

مدیر گروه علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: در این همایش در نظر داریم اصول و مبانی تربیت ارزش‌ها در اسلام را استخراج کرده و ارزش‌های تعلیم و تربیت را پرورش دهیم.

وی با بیان اینکه 10 محور اصلی برای همایش تعلیم و تربیت ارزش‌ها در نظر گرفته شده است گفت: مفهوم‌شناسی ارزش‌ها، مبانی فلسفی ارزش‌ها، مبانی علمی ارزش‌ها، قلمروی ارزش‌ها، بررسی و تحلیل رویکردها در تعلیم و تربیت و رویکرد اسلامی در تعلیم و تربیت ارزش‌ها از جمله محورهای این همایش است.

رهنمایی نقش سازمان‌ها و نهادها در تعلیم و تربیت ارزش‌ها، تعلیم و تربیت ارزش‌ها و چالش‌های پیش رو، اصول و روش‌های تعلیم و تربیت ارزش‌ها و بررسی وضعیت موجود تعلیم و تربیت ارزش‌ها در جامعه معاصر را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: ابعاد مختلف مفهوم‌شناسی ارزش‌ها و تناسب آنها، مبانی هستی‌شناختی، اصول جامعه‌شناختی ارزش‌ها و تعلیم و تربیت ارزش‌ها در قرآن از دیگر موضوعاتی بوده که در فراخوان این همایش مطرح شده است.

مدیر گروه علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش تعلیم و تربیت ارزش‌ها گفت: 140 مقاله و 185 چکیده به دبیرخانه این همایش ارسال شده که پس از ارزیابی در نهایت 36 مقاله پذیرفته شد.

وی به کمبود بودجه برای چاپ مقالات در کتابی مجزا اشاره کرد و افزود: تاکنون 9 مقاله در مجله معرفت و شش مقاله در مجله اسلام و پژوهش‌های تربیتی چاپ شده است.

رهنمایی یادآور شد: مجموعه مقالات و همچنین مصاحبه‌ای با آیت‌الله مصباح‌‌یزدی در قالب لوح فشرده تدوین شده است.

وی تصریح کرد: در بخش نخست این همایش میزگردی برگزار می‌شود و سخنرانی آیت‌الله مصباح‌یزدی پایان‌بخش برنامه‌های صبح این همایش است و در بخش بعد از ظهر نشست تخصصی با حضور کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

همایش تعلیم و تربیت ارزش‌ها 23 آذر ماه در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول