اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی تعلیم و تربیت ارزش‌ها خبر داد

ارسال 150 مقاله به دبیرخانه همایش ملی تعلیم و تربیت ارزش‌ها

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش ملی تعلیم و تربیت ارزش‌ها از ارسال 150 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

ارسال 150 مقاله به دبیرخانه همایش ملی تعلیم و تربیت ارزش‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدجواد زارعان پیش از ظهر امروز در همایش تعلیم و تربیت اسلامی که در سالن همایش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: ارزش‌ها مقوله‌ای است که سبب می‌شود جامعه اسلامی از سایر جوامع غیر اسلامی جدا شود و این سخن گرافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در جامعه نسبت به ارزش‌ها پایبند هستند آن را هدف خود قرار داده و بر اساس آن برنامه‌های زندگی خود را تنظیم می‌کنند.

دبیر علمی همایش ملی تعلیم و تربیت ارزش‌ها عنوان داشت: پرداختن به ارزش‌ها از نظر مبانی نظری، علمی، جامعه‌شناسی، روانشناسی و تربیتی و از نگاه دینی به طور روشن جزو ضروریات و اولویت‌های محافل علمی و آکادمیک است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: مؤسسه تمرکز فعالیت‌های خود را بر مبنای نیاز جامعه قرار داده بنابراین بر اساس این ضرورت به مسئله تعلیم و تربیت ارزش‌ها از زوایای مختلف می‌پردازد.

زارعان خاطرنشان کرد: در زمینه مباحث تعلیم و تربیت باید در موارد ساده‌تر از کودکستان‌ها شروع کنیم و در حوزه کلان‌تر الگوی اسلامی را به جهان معرفی کنیم.

وی با اشاره به پذیرش دانشجو در زمینه تعلیم و تربیت ارزش‌ها در مؤسسه گفت: جامعه علمی کشور از این طریق با مفهوم تعلیم و تربیت ارزش‌ها آشناتر شده و مبانی دینی در این حوزه شناسایی می‌شود تا سهمی در رشد علمی داشته باشیم.

دبیر علمی همایش ملی تعلیم و تربیت ارزش‌ها یادآور شد: فقدان پیشینه علمی و ادبیاتی از دیگر مشکلات حوزه تعلیم و تربیت ارزش‌ها بود که در این زمینه در حوزه انطباق با مسائل روز دنیا نیازمند ادبیات مناسب بودیم.

وی با بیان اینکه بیش از 150 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است گفت: با توجه به محدودیت بودجه مقالات ارسال شده به تدریج در نشریه‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) چاپ می‌شود.

زارعان یادآور شد: همایش تعلیم و تربیت ارزش‌ها نقطه عطف و آغازی برای انجام کارهای پژوهشی بیشتر در این زمینه است تا در آینده به پیشرفت‌های بیشتری دست پیدا کنیم. 

انتهای پیام/78003/ب 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول