اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد

پیشرفت 90 درصدی فاز نخست شبکه اقلیم‌شناسی قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی فاز نخست شبکه اقلیم‌شناسی کشاورزی استان خبر داد.

پیشرفت 90 درصدی فاز نخست شبکه اقلیم‌شناسی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا صفری صبح امروز در کارگروه اقتصادی استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 14 ایستگاه اقلیم‌شناسی کشاورزی در استان قزوین راه‌اندازی شده که این طرح در فاز نخست 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: این طرح با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان به طول مدت پنج سال است و هم‌اکنون پنج کارشناس که مسلط به زبان انگلیسی هستند، در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

راه‌اندازی نخستین شبکه اقلیم‌شناسی کشاورزی جهان در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه شبکه اقلیم‌شناسی کشاورزی برای نخستین‌بار در جهان است که در قزوین راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: این شبکه اطلاعات کشاورزی منطقه را گزارش داده و مخاطرات طبیعی را پیش‌بینی می‌کند که این امر موجب کاهش آسیب‌های کشاورزی شده و سبب می‌شود کشاورزان مزارع خود را به طور مطلوبی مدیریت کنند.

صفری با اشاره به سیستم این شبکه در حمله‌های سایبری عنوان کرد: اطلاعات کلیدی و مهمی در شبکه اقلیم‌شناسی کشاورزی استان قزوین قرار داشته که تا چندین سال ذخیره‌سازی می‌شوند و سیستم شبکه به گونه‌ای است که این اطلاعات در برابر حمله‌های سایبری هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بینند.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر هشت ساعت قبل از مخاطره طبیعی موضوع از طریق پیامک به کشاورزان گزارش داده می‌شود، اذعان داشت: تا سه سال‌ آینده به این توانمندی می‌رسیم که این گزارش‌ها را سه روز پیش از وقوع اتفاقاتی مانند سرمازدگی اعلام کنیم که این فرصت مناسبی برای کشاورزان به حساب می‌آید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند.

3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی کامل 14 ایستگاه اقلیم‌شناسی قزوین

صفری با اعلام اینکه برای راه‌اندازی کامل 14 ایستگاه اقلیم‌شناسی قزوین سه هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است، افزود: برای راه‌اندازی 14 ایستگاه اقلیم‌شناسی کشاورزی در استان قزوین به اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: همچنین برای راه‌اندازی 50 ایستگاه اقلیم‌شناسی کشاورزی و یک ایستگاه تحقیقاتی در استان قزوین نیازمند اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان هستیم.

انتهای پیام/77003/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول