اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

لوله‌گذاری کشاورزی قزوین از 3 هزار کیلومتر عبور کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: اجرای شبکه‌های لوله‌گذاری در استان هم‌اکنون از مرز 3 هزار کیلومتر نیز عبور کرده است.

لوله‌گذاری کشاورزی قزوین از 3 هزار کیلومتر عبور کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین محمد‌رضا صفری امروز در جلسه بررسی مشکلات روستایی بخش آبگرم اظهار داشت: تا پیش از سال 84 لوله‌گذاری بخش کشاورزی در استان قزوین تنها بالغ بر 500 کیلومتر بود اما از ابتدای سال 84 تاکنون این میزان توسعه شبکه از مرز 3 هزار کیلومتر عبور کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در حوزه پوشش آبیاری زیر فشار نیز تا پایان سال 84 کمتر از 7 هزار کیلومتر از مزارع این شهرستان زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌ بودند اما از ابتدای سال 84 تاکنون سطح زیر پوشش شبکه آبیاری تحت فشار در مزارع موجود در استان قزوین به بیش از 35 هزار هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه در 2 سال اخیر بیش از 200 عنوان عملیات عمرانی مربوط به مرمت قنوات کشاورزی با اعتباری 20 میلیارد تومانی صورت گرفته است، افزود: 20 هزار کیلومتر از اراضی کشاورزی نیاز به پوشش انهار دارند که این مهم پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در حدود نیمی از اعتبارات استانی قزوین در شهرستان آوج هزینه شده است که این مهم بیانگر توجه ویژه مسئولان به این مقوله است.

صفری با اشاره به توسعه پروژه‌های عمرانی در آوج تصریح کرد: در حوزه احداث استخرهای کشاورزی و بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی نیز خدمات گسترده‌ای در این شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: 17 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به نفع کشاورزی تاکنون آزادسازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: 50 پرونده بخش کشاورزی نیز در این شهرستان در دست بررسی قرار دارد که امیدواریم هرچه زود‌تر پیگیری شود.

صفری عنوان کرد: توسعه کانال‌کشی و انجام عملیات‌های عمرانی در این بخش نیز در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: تلاش برای ارتقای جایگاه کشاورزی استان قزوین تنها با همدلی، تلاش و همچنین دغدغه ویژه‌تر مسئولان استانی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/77005/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول