اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل:

قرض‌الحسنه تفکر ارزشی بانک‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل گفت: پرداختی قرض‌الحسنه از سوی بانک‌ها به ویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نشان از ارزش‌مداری بانک‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

قرض‌الحسنه تفکر ارزشی بانک‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صفر ایمانی همزمان با پنجمین سالگرد تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صبح امروز در جمع خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان بانک تخصصی در حوزه پرداخت قرض‌الحسنه با عنایت دولت احمدی‌نژاد سال 86 فعالیت خود را آغاز کرد که ابتدا به عنوان زیر مجموعه بانک ملی فعالیت داشت.

وی سهامداران این بانک ‌را کلیه بانک‌های دولتی و خصوصی اعلام کرد و افزود: این بانک با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال فعالیت خود را با استخدام نیروهای قراردادی و دایر کردن شعبه‌های محدود آغاز کرد تا به تدریج توسعه و رشد واقعی پیدا کند.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل ادامه داد: در استان اردبیل نیز با پنج شعبه، شعبه پاسداران، مبارزان، مصلی در اردبیل و شعبه نیر و پارس‌آباد فعالیت خود را آغاز کردیم و با جمع‌آوری نقدینگی سرگردان مردم و گردآوری سرمایه‌های اندک موفق شدیم در قالب وام‌های قرض‌الحسنه اعطای تسهیلات ودیعه مسکن، تعمیر مسکن، درمان و ازدواج را در دستور کار قرار دهیم.

ایمانی تصریح کرد: این بانک به قانون بانکداری بدون ربا پایبند بوده و هرگز در صدد این نیست با سپرده‌گذاری یا نگه داشتن ودیعه بانکی تسهیلاتی را پرداخت کند.

این مسئول ادامه داد: ما در سال‌های اولیه قسمت اعظمی از سرمایه‌ها و منابع خود و حتی سایر استان‌ها را برای کارگشایی مشکلات مردم صرف کردیم.

وی بیان داشت: از سال 88 که متوجه شدیم منابع و مصارف ما همخوانی نداشته و به سمت ضرردهی پیش می‌رویم با یک دوراندیشی تلاش کردیم تا منابع و مصارفمان را به حد تعادل برسانیم به طوری که از سال 88 تا 90 تعداد شعب ما از پنج شعبه به 13 شعبه افزایش یافت و منابع ما نیز روند بهبود پیدا کرد.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل با اعلام اینکه در حال حاضر شش شعبه در شهر اردبیل و هفت شعبه در شهرستان‌ها داریم افزود: برای دایر کردن شش شعبه دیگر نیز مجوز دریافت کردیم.

ایمانی با اشاره به کلام قرآن کریم و نبی مکرم اسلام در مورد اهمیت قرض‌الحسنه گفت: ما بر همین اساس پرداخت قرض‌الحسنه را جزو اولویت اصلی و جدی خود قرار دادیم و معتقدیم قرض‌الحسنه ابزاری است تا افراد نیازمند جامعه مشکلات خود را برطرف کنند هرچند که در کلام اولیای الهی وام گرفتن مکروه اعلام شده است.

وی بهترین جایگاه برای پرداخت‌کنندگان قرض‌الحسنه را بهشت برین اعلام کرد و افزود: آمده است هر کس وام نیکو دهد 18 ثواب و هر کس آن را ببخشد دو ثواب دارد چرا که وام دادن نباید منجر به بخشودگی شود چرا که فرد را به سمت گدایی سوق می‌دهد.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل با بیان اینکه به دنبال زمین و مکان مناسب برای سرپرستی و شعب در مناطق مختلف هستیم، تصریح کرد: در پرداختی‌هایمان سود برای این بانک مطرح نیست بلکه به صورت کارمزدی تا چهار درصد تسهیلاتمان را در حوزه‌های مختلف پرداخت می‌کنیم.

12 هزار و 895 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است

وی ادامه داد: از بدو تاسیس این بانک تاکنون 26 هزار و 821 نفر در این بانک حساب قرض‌الحسنه دایر کرده‌اند در حالی که 3 هزار و 600 فقره حساب قرض‌الحسنه جاری در این استان دایر شده است.

این مسئول با اعلام اینکه 54 نفر نیروی انسانی در این بانک مشغول فعالیت هستند، افزود: قرار است برای شعبات جدید خود 50 نفر نیروی قراردادی از تحصیل‌کردگان لیسانس و فوق‌لیسانس در رشته بانکی جذب کنیم.

ایمانی ادامه داد: 12 هزار و 895 فقره اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه را داشتیم که رقم پرداختی حدود 386 میلیارد ریال بوده است.

وی بیان داشت: از این رقم 162 میلیارد ریال وصول شده و 224 میلیارد ریال نیز مانده تسهیلات داریم.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل تصریح کرد: این بانک 11 دستگاه خودپرداز که شش مورد آن در مرکز استان و پنج دستگاه نیز در سایر شهرستان‌هاست در این مدت دایر کرده است.

وی با اعلام اینکه پرداخت وام تا سقف 2 میلیون تومان در اختیار شعب، تا 5 میلیون تومان در اختیار مدیر استان و 5 تا 10 میلیون تومان در اختیار هیئت مدیره این بانک است، افزود: پرداختی‌های ما به صورت یک ساله تا 36 ماهه است.

این مسئول در خصوص حساب مشارکتی حقوقی نیز اظهار داشت: برخی تعاونی‌ها سعی کردند در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی را برای دریافت تسهیلات ارائه کنند که تا سقف 20 میلیون تومان به صورت 36 ماهه، 48 و 60 ماهه این تسهیلات بدون مدت انتظار پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول