اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌سرپرست شرکت گاز استان مرکزی:

4 روستای خنداب ‌گازدار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت گاز استان مرکزی از مرحله انتخاب پیمانکار نصب انشعابات گاز 4 روستا از توابع شهرستان خنداب در استان مرکزی خبر داد.

4 روستای خنداب ‌گازدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، محسن کهوند گفت: مرحله انتخاب پیمانکار نصب انشعابات گاز روستاهای مانیزان، قلعه ازرج، مهر علیا و گورزار از توابع شهرستان خنداب در استان مرکزی انجام شد.

وی اظهار داشت: نصب انشعابات گاز این روستاها در قالب دو پیمان جداگانه به مناقصه گذاشته شد که شرکت «کاوشگران ابنیه افلاک» با مبلغ پیشنهادی 904 میلیون ریال برای اجرا ی 500 متر شبکه از نوع پلی اتیلن و نصب 400 مورد علمک گاز در سطح روستاهای مانیزان و قلعه ازرج و «شرکت جوش گستر خلیج فارس» با مبلغ پیشنهادی یک میلیارد و 490 میلیون ریال برای اجرای سه هزار و 500 متر شبکه گاز از نوع پلی اتیلن و نصب 470 عدد علمک گاز در سطح روستاهای مهر علیا و گورزار به عنوان برنده این پروژه‌ها انتخاب شدند.

سرپرست شرکت گاز استان مرکزی افزود: به منظور  گاز رسانی به این روستاها مقدار 20 هزار متر شبکه گاز از نوع پلی اتیلن و دو عدد ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت‌های دو هزار و 500 متر مکعبی پیش از این، اجرا و نصب نشده است.

کهوند بیان کرد: هزینه کلی گاز رسانی با تامین کالا به روستاهای مذکور نه میلیارد و 881 میلیون ریال می‌باشد و مدت زمان نصب انشعابات این روستاها 130 روز تقویمی در نظر گرفته شده است که با اجرای این دو پروژه، ساکنین روستاهای مانیزان، قلعه ازرج، مهر علیا و گورزار  از توابع شهرستان خنداب در آینده نزدیک از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد و با جایگزین کردن گاز طبیعی به جای دیگر سوخت‌ها سالانه دو میلیون و 100 هزار لیتر در مصرف فرآورده های نفتی صرفه جویی اقتصادی خواهد شد.

انتهای پیام/87001/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول