اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

عدم وجود دستورالعملی در رایگان بودن درمان‌ غیر مستقیم بیماران خاص

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در مورد درمان‌های غیر مستقیم بیماران خاص هیچ دستورالعملی مبنی بر رایگان کردن وجود ندارد.

عدم وجود دستورالعملی در رایگان بودن درمان‌ غیر مستقیم بیماران خاص

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن جلالوند بعد از ظهر امروز در کمیته رسیدگی به امور بیماری‌های خاص استان همدان با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال مجموعاً 362 میلیون تومان مساعدت مالی در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده، تصریح کرد: در حوزه درمان بیماران سرطانی و صعب‌العلاج درسال 90 مجموعاً 650 میلیون تومان مساعدت شده است.

به گفته وی، در شش ماهه نخست امسال نیز 413 میلیون تومان مساعدت مالی برای بیماران صعب‌العلاج استان اختصاص داده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه میزان مددکاری در سال 90 در بیمارستان‌های دانشگاهی همدان، 656 میلیون تومان بوده، گفت: این میزان در شش ماهه نخست امسال 354 میلیون تومان بوده که بخشی از این مساعدت‌ها شامل بیماران خاص شده است.

وی تصریح کرد: با وجود همه مشکلاتی که در حوزه تجهیزات پزشکی با وجود تحریم‌ها وجود دارد، می‌توان گفت تاکنون خللی در ارائه خدمات درمانی به بیماران خاص در استان نداشته‌ایم و طبق روال سال‌های گذشته خدمات درمانی خود را دریافت کرده‌اند.

جلالوند ابراز داشت: مجموعه نیازهای بیماران خاص در همدان نیازمند همگامی و توجه همه دستگاه‌های حوزه درمان، بیمه‌گر و سایر سازمان‌های بیمه‌ای است تا بر این اساس حداکثر تأمین نیاز‌های این قشر مورد توجه قرار گیرد.

وی در ارتباط با وضعیت بیماران ام اس در همدان بیان کرد: برای این قشر ام آر آی نداریم که با این وصف قراردادی در این زمینه با دارالایتام مهدیه داشتیم که به علت بدهی طولانی که داشتیم یک ماه پیش نامه‌ای نوشتند و قرارداد را لغو کردند؛ اما هفته گذشته با پیگیری‌های دانشگاه کل مطالبات را پرداخت کرده و با این دارالایتام به صورت مجدد قرارداد بستیم که بر این اساس در حال حاضر ام آر آی برای این بیماران رایگان شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان فاطمیه فیزیوتراپ ندارد، گفت: بیمارستان شهید بهشتی با وجود 200 تخت فعال تنها یک فیزیوتراپ دارد که بر این اساس ارائه خدمات درمانی فیزیوتراپی سرپایی واقعاً برای ما مقدور نیست.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان بعثت همدان نیز با حجم بیماران بستری در این بیمارستان، در حال حاضر در بحث فیزیوتراپی امکان ارائه خدمات سرپایی به صورت محدود هست اما خدماتی که به صورت محدود در بیمارستان فرشچیان انجام می‌شود، رایگان است.

جلالوند با اشاره به مکاتبات صورت گرفته در ارتباط با افزایش تخت دیالیز در استان نیز گفت: بر اساس استانداردهای کشوری در استان همدان در حال حاضر باید 90 تخت فعال داشته باشیم که تنها 78 تخت فعال دیالیز داریم.

وی ادامه داد: افزایش قیمت تجهیزات پزشکی نیز سبب شده که با وجود اینکه از دانشگاه در بیمارستان شهید بهشتی 10 دستگاه را شروع به خریداری کردیم اما در نهایت قرارداد بر اساس اختلاف قیمت‌ها به شش دستگاه دیالیزی رسید که هنوز به استان نرسیده‌ و تحویل استان نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت در کشور یک دستگاه دیالیز به استان همدان اختصاص داده‌ است، اظهار داشت: نماینده‌ای برای دریافت این دستگاه معرفی کرده‌ایم که به زودی دریافت خواهیم کرد.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های موجود در زمینه بیماران خاص نیز خاطرنشان کرد: این قشر بیماران اگر در زمینه بیماری مورد نظر به بیمارستان مراجعه کنند هزینه درمانی‌شان رایگان است اما در مورد درمان‌های غیر مستقیم بیماران خاص هیچ دستورالعملی مبنی بر رایگان کردن وجود ندارد و گاهی نیز از توان ما خارج است.

جلالوند در پایان سخنانش تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی هیچ جایگاهی برای خرید و تهیه پروتز نداریم و از تمام دستورالعمل‌های موجود نیز کاری بر نمی‌آید.

انتهای پیام/89004/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول