اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراغه صورت می‌گیرد

راه‌اندازی مجهزترین مرکز شیمی درمانی و سنگ‌شکنی کلیه شمال‌غرب

خبرگزاری فارس: معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: مجهزترین مرکز شیمی درمانی و سنگ‌شکنی کلیه شمال‌غرب کشور در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مجهزترین مرکز شیمی درمانی و سنگ‌شکنی کلیه شمال‌غرب

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، منصور صادقی‌اصل بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه بهداشت و درمان مراغه اظهار کرد: این مرکز توسط شرکت بهینه تصویر سهند که سال گذشته مجهزترین مرکز تصویربرداری پزشکی را در مراغه راه‌اندازی کرد، ایجاد می‌شود.

وی افزود : این طرح با 50 میلیارد ریال اعتبار و 3 میلیون دلار ارز در کنار بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بهینه تصویر مراغه نیز در این جلسه گفت: سه اتاق عمل، درمانگاه شبانه‌روزی، رادیوتراپی و آنژیوگرافی از مهم‌ترین بخش‌های مرکز شیمی درمانی و سنگ‌شکنی کلیه در مراغه خواهد بود.

کورش عبداللهی افزود: با راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز تصویربرداری شمال‌غرب کشور در مراغه با حضور وزیر بهداشت، این مرکز به بیماران بیش از 15 شهر استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی خدمات پزشکی ارائه می‌دهد.

وی، از ایجاد سامانه مکانیزاسیون دیجیتال تصویربرداری در مراغه خبر داد و اظهار کرد: با ایجاد این سامانه پزشکان می‌توانند در تمام مراکز درمانی و بیمارستانی مراغه بدون استفاده از عکس‌های رادیولوژی به عکس‌های بیماران از طریق رایانه دسترسی داشته و جواب پزشکی ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت بهینه تصویر مراغه همچنین از اجرای طرح غربالگری سرطان سینه در زنان شهرستان مراغه خبر داد و افزود: این طرح با مشارکت مرکز تصویربرداری پزشکی بهینه سهند و شبکه بهداشت و درمان به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/60001/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول