اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین:

گردنه‌های قزوین سفیدپوش شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بارش برف گردنه‌ها و ارتفاعات استان قزوین را سفید پوش کرد.

گردنه‌های قزوین سفیدپوش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، بارش برف در آخرین روزهای پاییز موجب کندی تردد در گردنه‌های محورهای مواصلاتی استان قزوین شده است.

محمدنادر محمدزاده اظهار داشت: در پی بارش برف گردنه‌های آوج در مسیر قزوین – همدان و گردنه‌های قسطین‌لار، بهرام‌آباد و کماسار در مسیر منطقه الموت و گردنه طالقان در شبانه‌روز گذشته برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.

وی میزان ماسه نمک مصرفی در پی برف‌روبی‌های شبانه‌روز گذشته را بیش از 500 تن اعلام و به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد: برای عبور از این محورها زنجیر چرخ و وسایل ایمنی همراه داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه با تلاش عوامل راهداری در زمینه بازگشایی جاده‌ها تاکنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته، افزود: در طرح زمستانی امسال 24 گروه راهداری با استفاده از 164 دستگاه ماشین آلات وظیفه برفروبی و بازگشایی جاده‌ها و امدادرسانی به مسافران را به عهده دارند.

محمدزاده، تجهیز  23 دستگاه راهدارخانه و خرید 65 هزار تن ماسه نمک را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای آماده باش در طرح راهداری زمستانی اعلام کرد و گفت: وجود پنج گردنه مهم به طول 161 کیلومتر در مسیر راه‌های شریانی استان قزوین موجب افزایش حساسیت امور راهداری در این محورها شده است.

وی با اشاره به اهمیت محورهای مواصلاتی استان قزوین در کریدور ارتباطی جنوب و مرکز کشور به شمال و شمال‌غرب اذعان داشت: استان قزوین بیش از شش هزار و 300 کیلومتر راه دارد که از این میزان 660 کیلومتر آن شریانی است.

انتهای پیام/2667/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول