اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات معلمان شهرضا:

زیرساخت‌های تحقیق و پژوهش باید در شهرضا مهیا شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات معلمان شهرستان شهرضا گفت: از آنجایی که ظرفیت‌های بزرگی در حوزه تحقیق و پژوهش در سطح شهرستان وجود دارد باید زیرساخت‌های لازم در این حوزه مهیا شود.

زیرساخت‌های تحقیق و پژوهش باید در شهرضا مهیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، محمدرضا آقاخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر معلمان و دانش آموزان شهرضا به عنوان یک مجموعه فعال و موفق در حوزه تحقیق، تألیف و پژوهش مطرح هستند.

وی ادامه داد: مجموعه مرکز تحقیقات معلمان شهرضا براساس رسالت خود در سال‌های گذشته در راستای ایجاد فضای مناسب و امکانات لازم در عرصه‌های مختلف پژوهشی اقدام کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات معلمان شهرضا با اشاره به جایگاه برجسته تولید علم در دنیای امروزی گفت: از آنجایی که دسترسی به منابع مکتوب و دیجیتال به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه محققان مطرح است این مرکز اقدام به ایجاد مجموعه ای عظیم مشتمل بر 16 هزار جلد کتاب و بانک نرم افزاری مطابق با نیازهای موجود در سطح شهرستان نموده است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد فضای رقابتی و ترویج فرهنگ تحقیق و مطالعه در جامعه بیان کرد: ایجاد فضای رقابتی با استفاده از عوامل تشویقی می‌تواند به عنوان یک حرکت تأثیرگزار در راستای ترویج فرهنگ تحقیق و مطالعه مطرح باشد.

آقاخانی با تشریح اهمیت بکارگیری تحقیقات و پژوهش‌های برجسته در حوزه اجرایی ادامه داد: از آنجایی که به اتمام رسیدن یک پژوهش نیازمند اختصاص بودجه و فرصت کافی از سوی محققین است استفاده از تحقیقات علمی می‌تواند به عنوان یک گام بزرگ و موثر در زمینه ترویج فرهنگ تحقیق در جامعه مطرح باشد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار تألیفی و پژوهشی فرهنگیان شهرضا در هفته پژوهش گفت: بر این اساس مجموعه عظیمی از آثار ارائه شده از سوی معلمان و دانش آموزان شهرستان در هفته پژوهش در سطح نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات معلمان شهرضا اضافه کرد: ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب مطرح بوده است و در این زمینه باید به سمتی حرکت کنیم که دانش آموزان از سال‌های نخست تحصیلی با مقوله پژوهش و جایگاه فاخر آن در دنیای امروزی آشنایی پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراحل تدوین دانش نامه شهرضا گفت: این مجموعه عظیم در قالب شش جلد کتاب در حوزه مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی، معرفی مفاخر و مشاهیر، آداب رسوم اجتماعی و آثار تاریخی در مرحله تدوین قرار گرفته است.

آقاخانی بیان کرد: بحث تألیف این مجموعه عظیم مکتوب با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا از اوایل سال 88 آغاز شد و در طول سه سال گذشته فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اتمام مراحل تدوین این مجموعه تا اوایل سال آینده تصریح کرد: از آن جایی که اتمام این اثر بزرگ می‌تواند به عنوان یک حرکت کم نظیر در راستای معرفی ظرفیت‌های برجسته شهرستان مطرح باشد انتظار داریم با حمایت مسئولان زمینه رونمایی از آن در سال 92 مهیا شود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول