اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

طغیان‌گری استکبار به دلیل دنیادوستی قدرت‌های جهانی است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: در طول تاریخ طغیان‌گری بشر همواره به دلیل حب مال و مقام بوده و سرکشی‌های استکبار جهانی در دوره کنونی هم به همین دلیل است.

طغیان‌گری استکبار به دلیل دنیادوستی قدرت‌های جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رؤسای پلیس‌های اطلاعات امنیت، پیشگیری و یگان ویژه سراسر کشور با بیان اینکه سعادت بشر در گرو توجه به قرآن و پیروی از دستورات الهی است ابراز کرد: قرآن شامل بهترین پندها، داستان‌ها و بیان‌هاست.

وی افزود: قرآن بهترین دستورالعمل برای زندگی بشر را به ارمغان آورده و در صورتی که انس با قرآن در افراد شکل بگیرد سعادت دنیا و آخرت نصیب آن‌ها خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت سرلوحه قرار دادن دستورات قرآن در زندگی گفت: ثبات قدم و استواری در مسیر زندگی از رهاوردهای عمل به قرآن است و چنین افرادی بهشت را برای خود تضمین می‌کنند.

وی ادامه داد: لازم است عمل به قرآن در جوامع اسلامی به ویژه در میان شیعیان فراگیر شده و عموم مردم به ویژه جوانان آشنایی بیشتر با این کتاب آسمانی پیدا کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت تبعیت از قرآن در همه امور زندگی تاکید و ابراز کرد: سرنوشت بشر با قرآن گره خورده و تلاش برای فهم بیشتر آن از ضروریات محسوب می‌شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: در طول تاریخ طغیان‌گری بشر همواره به دلیل حب مال و مقام بوده و سرکشی‌های استکبار جهانی در دوره کنونی هم به همین دلیل است.

وی با اشاره به ضرورت وجود دو خصلت تواضع و فروتنی در انسان ابراز کرد: ثروت و مقام حس خود برتر بینی را در آدمی تقویت می‌کند بنابراین انسان باید همواره خود را از دیگران پایین‌تر دانسته و در مقابل همنوعانش تواضع داشته باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: قدرت نظامی اسلام حاصل ایمان به خدا و تقویت اعتقادات در جامعه است زیرا مشکلاتی که امروز در جوامع بشری دیده می‌شود به واسطه بی‌ایمانی و ضعف در اعتقاد به خداست.

انتهای پیام/78004/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول