اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‎ مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی:

مشارکت مردمی نقش اساسی را در کنترل بحران دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: بهره‌گیری از تجارب سازمان‌های مردم نهاد بخش فراموش ‌شده مدیریت بحران استان است در حالی که مشارکت مردم و تیم‌های مردم نهاد نقش اساسی در کنترل بحران دارند.

مشارکت مردمی نقش اساسی را در کنترل بحران دارد

محبوب زارع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بهره‌گیری از تجارب سازمان‌های مردم نهاد، بخش فراموش ‌شده مدیریت بحران در استان است در حالی که مشارکت مردمی و تیم‌های مردم نهاد نقش اساسی را در کنترل بحران و کاهش تلفات بلایای طبیعی در جامعه دارند که باید به ظرفیت آن توجه کرد.

وی با تاکید بر ایجاد تشکل‌های مردم نهاد حرفه‌ای بحران، افزود: تشکل‌های مردم نهاد حرفه‌ای بحران، مهم‌ترین تأثیر را در پیشگیری از افزایش تلفات در زمان وقوع بحران دارند که برای راه‌اندازی این‌گونه تشکل‌ها ارتقای فرهنگ کاری بسیار حیاتی است.

زارع خواستار ارتقای تجهیزات مقابله با بحران در استان شد و تأکید کرد: با وجود مشاهده حوادث طبیعی مختلف در جامعه تنها در زمان بحران که کاری از دست هیچ یک از مسئولان برنمی‌آید، مکان‌های حادثه‌خیز مورد توجه قرار می‌گیرد در حالی که از قبل باید آمادگی کافی برای رویارویی با حوادث طبیعی کسب شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان زلزله‌های به وقوع پیوسته در وان ترکیه و آذربایجان شرقی را زنگ هشداری برای توسعه و توجه بیش از پیش به بخش مدیریت بحران دانست و افزود: بحران اتفاقی نیست که درمان نداشته باشد بلکه نیازمند عزم جدی مسئولان استانی است.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی تمام محدودیت‌ها در مناطق مختلف با بهره‌گیری از نیروهای مردمی و همسو کردن مردم با دولت در انجام برنامه‌های گوناگون اضافه کرد: در صورتی که نیروهای مردمی و دولت برای پیشگیری از اتفاقات برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته باشند می‌توان شاهد افزایش بهره‌وری در بخش مدیریت بحران شد.

زارع با بیان اینکه از 47 نوع بلای طبیعی که در دنیا وجود دارد، احتمال وقوع 25 بلا در آذربایجان‌غربی بدیهی است، خاطر نشان کرد: مردم باید آمادگی خود را برای مقابله با بلایای طبیعی افزایش دهند.

زارع با بیان اینکه در آذربایجان‌غربی احتمال وقوع بلایای زیست محیطی، زمین ساختی و جوی وجود دارد، اضافه کرد: در این استان در مورد وقوع چهار نوع خطر پیچیده باید اطلاع‌رسانی بیشتری صورت بگیرد زیرا این احتمال وجود دارد که در کنار سیل، زلزله به وقوع بپیوندد و در مجاورت زلزله آتش‌سوزی و در نزدیکی رانش زمین هم سیل رخ دهد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تیم‌های امداد و نجات این استان در زلزله آذربایجان شرقی و وان ترکیه به خوبی درخشیدند، خاطر نشان کرد: در زمان وقوع آن زلزله‌ها، مردم هشت شهرستان زمین‌لرزه را احساس کردند به همین دلیل امداد و نجات را با جدیت بیشتری دنبال کردند.

انتهای پیام/61012/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول