اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

برداشت 1400 تن مرکبات در شوشتر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شوشتر از برداشت یک‌هزار و 477 تن مرکبات از باغ‌های میوه در این شهرستان خبر داد.

برداشت 1400 تن مرکبات در شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، نادر پوررکنی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باغداری در سطح شهرستان شوشتر بیش از دیگر حوزه‌های بخش کشاورزی در حال پیشرفت است و باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی افزود: در سطح شهرستان شوشتر بیش از 250 هکتار باغ میوه مرکبات وجود دارد که لازم است برای توسعه این باغ‌ها گامی اساسی برداشته شود.

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به اینکه بخش اعظمی از باغ‌های مرکبات این منطقه مثمر هستند، افزود: سطح این باغ‌ها به بیش از 193 هکتار می‌رسد که با احتساب وجود 277 اصله درخت در هر هکتار می‌توان ادعا کرد که 53 هزار و 461 اصله درخت مرکبات مثمر در شوشتر وجود دارد.

پوررکنی تاکید کرد: از ایجاد باغ‌های مرکبات در شوشتر حمایت می‌کنیم و در این راستا باغداران برای توسعه باغ‌های خود به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان میوه در سطح منطقه تاکید کرد.

*آمارگیری کشت گندم و جو

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر همچنین اظهار داشت: در ماه‌های اخیر کشت گندم و جو در شوشتر آغاز شده است و بیش از 56 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است.

وی افزود: 21 روستای موجود در سطح شهرستان شوشتر آمارگیری شده است و آمار این روستاها برای تحلیل آماری به مرکز ارسال شده است.

پوررکنی تاکید کرد: کشاورزان باید میزان اراضی مورد تعهد خود به جهاد کشاورزی را کشت کنند و کمتر و یا بیشتر از آن میزان کشت نکنند.

انتهای پیام/72006/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول