اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خبر داد

برگزاری نخستین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه‌خشک در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از برگزاری نخستین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک با محوریت هیدروکلیماتولوژی به همت شرکت آب منطقه‌ای این استان کردستان خبر داد.

برگزاری نخستین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه‌خشک در کردستان

شاهین پاکروح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این کنفرانس ملی با همکاری جهاد دانشگاهی واحد کردستان و سوم تا پنجم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

وی ادامه داد: نخستین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک به منظور اطلاع رسانی در زمینه چالش‌های پیش روی مدیریت منابع آب کشور توسط محققین، پژوهشگران و اساتید دانشگاهی برای انتقال و کسب دانش فنی ملی و جهانی در زمینه حفاظت و توسعه پایدار منابع آب ایران با تنظیم برنامه‌های پژوهشی دانشگاه در قالب سیاست‌ها و خط مشی‌های مصوب اجرا می‌شود.

پاکروح اضافه کرد: همچنین ارتباط علمی دانشگاه و متخصصان بخش آب کشور از طریق حضور موثر پژوهشگران و دانشجویان با مدیران صنایع و محیط‌های صنعتی از طریق این کنفرانس ایجاد می‌شود.

وی گفت: این همایش  در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شده و سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی از جمله استانداری، شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، اداره منابع طبیعی، اداره کل هواشناسی، دانشگاه کردستان، دانشگاه پیام نور، مرکز تحقیقات کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی استان کردستان و جهاد کشاورزی استان از حامیان این کنفرانس هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان به محورهای اصلی این کنفرانس ملی اشاره و تغییر اقلیم و تاثیر آن بر منابع آب، هیدرولوژی برف در مناطق نیمه خشک، مدیریت سیلاب‌هاFlash Floods)  و سازه‌های هیدرولیکی و هیدرولوژیکی مناطق نیمه خشک را از محورهای این کنفرانس ذکر کرد.

به گفته پاکروح، مدیریت کاربری اراضی در هیدرولوژی مناطق نیمه خشک و کاربرد تکنیک‌ها و مدل‌های هیدروکلیماتولوژی در مناطق نیمه خشک دو محور دیگر برگزاری نخستین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه‌خشک است.

انتهای پیام/79001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول