اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور آبیک

سومین یادواره شهدای دانشجویی در آبیک برگزار شد

خبرگزاری فارس: سومین یاداره شهدای دانشجویی از سوی بسیج دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

سومین یادواره شهدای دانشجویی در آبیک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سومین یاداره شهدای دانشجویی از سوی بسیج دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این یادواره سعید بهرامی مسئول دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک با قدردانی از بسیج دانشجویی این دانشگاه در خصوص برگزاری سومین یادواره شهدا اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای دانشجو کوچک‌ترین و کمترین کاری است که می‌توان در حق شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس انجام داد.

وی زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را با توجه به رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام ضروری دانست و تصریح کرد: امروز اقتدار، امنیت و آرامش موجود در کشور را مرهون خون پاک شهدا هستیم، کسانی که جانشان را در راه اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی فدا کردند و از خواسته‌ها و اهدافی که داشتند و می‌توانستند داشته باشند، گذشتند و اهداف مهم‌تر و والاتر یعنی شهادت در راه حق را انتخاب کردند تا اسلام و قرآن زنده بمانند.

در یادواره شهدای دانشجو یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خاطراتی از دانشجویان رزمنده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد.

در حاشیه سومین یادواره شهدای دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک 45 قطعه عکس از عکس‌های دوران دفاع مقدس در قطع مختلف برای دانشجویان به نمایش گذاشته شده بود.

در نمایشگاه عکس دفاع مقدس، عکس‌هایی از شهیدان ابراهیم همت، حسین خرازی، امیر حاج امینی، احمد متوسلیان، مهدی زین‌الدین و حجت‌الاسلام عبدالله میثمی (میثم ولایت) و شهیده ناهید فاتحی کرجو (سمیه کردستان) از شهدای شاخص سال 91 برای دانشجویان به نمایش گذاشته شده بود.

همچنین عکس‌هایی از حضور رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، دیدار رزمندگان با امام راحل، حضور رزمندگان ارتشی در کوه‌های سرد و پربرف، به اسارت گرفتن نیروهای بعث عراق، قرائت مراسم دعای رزمندگان، حمل مجروحان، به شهادت رسیدن رزمندگان و وصیت نامه‌های شهیدان به چشم می‌خورد.

همچنین در حاشیه یادواره نمادی از سنگر جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به همراه کیسه‌های شن، چفیه، پوتین، پیشانی بند، فانوس، پیراهن سبز شهادت، تابلوهای چوبی پایه دار با موضوع «شهیدان را شهیدان می‌شناسند» و تابلوهایی از نام مبارک ائمه اطهار (ع) به نمایش گذاشته شده بود.

در یادواره شهدای دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک دانشجویان با روشن کردن شمع، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای دانشجو را گرامی داشتند.

در این یادواره که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک برگزار شد، جمعی از خانواده‌های معزز شهدا و مسئولان شهرستان آبیک حضور داشتند که در این یادواره بخشی از وصیت نامه شهید علی اسماعیلی رنجبر در خصوص رعایت حجاب و عفاف از سوی سید مهدی رادپور قرائت شد.

در این یادواره سخنانی از مقام معظم رهبری در خصوص شهدا برای دانشجویان پخش شد و یکی از مداحان در رثای امام حسین (ع) و شهیدان مداحی کرد.

گفتنی است، شهرستان آبیک دو شهید دانشجو با نام‌های طهماسب شیخ حسنی و ابوالقاسم شعبانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/77006/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول