اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه:

مذاکره با آمریکا به معنای عقب‌نشینی و تسلیم است

خبرگزاری فارس:‌ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ایستادگی در برابر فشارها را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران دانست و مذاکره با آمریکا را به منزله عقب‌نشینی و تسلیم شدن تلقی کرد.

مذاکره با آمریکا به معنای عقب‌نشینی و تسلیم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در نخستین همایش فرماندهان و بسیجیان سپاه علی بن ابیطالب (ع) که با مشارکت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن همایش این مرکز برگزار شد، به تبیین موضوع ویژگی‌های یک امت پیشتاز، الگو و اسوه پرداخت و اظهار داشت: در طول تاریخ امم زیادی مطرح شده‌اند و در دوره‌ای دارای درخشش بوده و توانسته‌اند خود را عرضه کنند، ولی این درخشش‌ها تداوم زیادی نداشته است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال امت حضرت نوح نتوانست به درجه درخشش برسد و خود را عرضه کند، امت موسی بن عمران در دوره‌ای درخشید، ولی این درخشش تداوم پیدا نکرد و ماندگار نبود، امت پیامبر آخرالزمان در عرصه‌ای از تاریخ درخشید ولی آن هم نتوانست تداوم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت ایران در عرصه تاریخ معاصر در سطح منطقه و جهان درخشیده، تصریح کرد: این امت امروز به عنوان امتی پیشتاز، اسوه و الگو در دنیا برای آزادیخواهان و عدالت‌طلبان مطرح است و حال سئوال اینجاست که این درخشش چگونه می‌تواند تداوم داشته باشد؟

سعیدی در ادامه به تبیین ویژگی‌های امت پیشتاز پرداخت و ابراز داشت: نخستین ویژگی، ایستادگی و پافشاری مردم بر آرمان‌ها و اصول اولیه انقلاب است. اگر امتی فرمول و قواعد الهی را بشناسد، ماندگار خواهد شد و اگر مردم شرایط را به خوبی درک کرده و به آرمان‌های خود وفادار باشند می‌مانند و اگر به آرمان‌ها بی‌توجه شوند آن امت سقوط می‌کند.

وی همراهی با آرمان‌های بلند رهبری الهی و شناخت و تبعیت از آن را مهم‌ترین عامل ماندگاری امت دانست و گفت: مهمترین خطری که انقلاب را تهدید می‌کند دستکاری در نرم‌افزارها است. وقتی که مردم از موسی بن عمران تبعیت می‌کردند خداوند به آنها معجزاتی را نشان داد و امتیازاتی را به آنها واگذار کرد، ولی وقتی این امت از دست فرعون نجات یافتند و حکومت گذشته حاکم بر آنها ساقط شد، حضرت موسی فرمان تشکیل بسیج و جنگ را صادر کرد.

سعیدی در ادامه به تبیین دومین ویژگی امت پیشتاز پرداخت و اضافه کرد: امت پیشتاز همواره به آرمان‌ها و اهداف بزرگ انقلابش توجه دارد و این اهداف را هیچگاه فراموش نخواهد کرد. دلیل سقوط امت موسی این بود که وقتی احساس امنیت و آرامش کرد فرمان رهبری را نادیده گرفت و طبیعی است که رهبری در این شرایط تنها بماند.

وی افزود: شعار «نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران» که در دوران بعد از انتخابات مطرح شده بود، آیا آرمان انقلاب اسلامی بود؟ این شعار انحرافی بود و اگر مردم تهران قاطعانه مقابل آنها نمی‌ایستادند معلوم نبود سرنوشت کار چه می‌شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران سومین ویژگی امت پیشتاز را مسئله زمان‌شناسی و درک صحیح از موقعیت دانست و اظهار کرد: اگر یاران علی (ع) در جنگ صفین حرف ایشان را می‌فهمیدند، خدا می‌داند که تاریخ، تاریخ دیگری می‌شد. هنگامی که سپاه حضرت به آستانه خیمه معاویه رسید، عده‌ای متحجر و منافق فتنه‌گری کردند که ما در مقابل قرآن نمی‌ایستیم. مذاکره با آمریکا نیز راهی برای شکستن اراده مردم است، اگر مردم قرآن بر سرنیزه کردن دشمن را می‌فهمیدند و شرایط و زمان را به درستی درک می‌کردند هیچگاه ضربه نمی‌خوردند.

سعیدی ادامه داد: دشمنان ایران در برهه کنونی دارای شرایط سختی هستند و راهی را پیش گرفته‌اند که نمی‌توانند از آن برگردند. ملت ایران باید متوجه شوند که امروز زمینه برای گسترش اسلام در جهان فراهم است و باید مقاومت کنند.

وی تصریح کرد: مذاکره با آمریکا به معنای عقب‌نشینی و تسلیم ملت و رهبر ایران است و آنها به دنبال این هستند که ما را وارد گود خودشان کنند، در حالی که ما با آمریکا مسائل استراتژیک زیادی را در خصوص غزه، فلسطین، حزب الله، حاکمیت شیعه در عراق و بیداری اسلامی در منطقه داریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اتکای ملت به مدیران لایق و شجاع را ویژگی دیگر امت پیشتاز دانست و گفت: رهبری در نظام جایگاه خودش را دارد. رهبری در ثبات، استدلال و هویت‌بخشی نقش موثری داشته و در آن هیچ تردیدی نیست، ولی مدیران بعدی نیز باید همین شرایط را داشته باشند. مسئولان در نظام ما با رای مستقیم و غیر مستقیم مردم بر سرکار می‌آیند و اگر در مقطعی ضعفی در بدنه نظام وارد شده به واسطه ضعف مردم در شناخت منتخبین خود بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام فشار دشمن این است که در شرایط فعلی مردم را در برابر فشارهای سنگین قرار دهد تا امت در محاسباتشان تجدید نظر کنند و بگویند اشتباه کرده‌ایم در مقابل آمریکا ایستاده‌ایم، بنابراین باید برای حفظ نظام ایستادگی کرد و همواره باید به یاد داشته باشیم که ایستادگی در چارچوب فرمان خدا و برای رضای خدا رمز موفقیت در ماندگاری است.

انتهای پیام/78009/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول