اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

شخصیت شهید گنجی الگوی مناسبی برای جوامع اسلامی است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: شخصیت شهید گنجی الگوی مناسبی برای جوانان جوامع اسلامی بویژه ایران و پاکستان است.

شخصیت شهید گنجی الگوی مناسبی برای جوامع اسلامی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد امین شهیدی در نشست هماهنگی برگزاری کنگره بین‎المللی شهید گنجی در بوشهر اظهار داشت: شخصیت این شهید باید به بهترین شکل در جوامع اسلامی تبیین شود و برگزاری کنگره‎های بین‎المللی فرصت مناسبی برای این امر است.

وی افزود: شهید گنجی شخصیتی نه تنها ملی بلکه فرامنطقه‎ای و حتی بین‎المللی است و تبیین شخصیت وی نیز باید در سطح بین‎المللی باشد.

امین شهیدی ادامه داد: رسانه‎های پاکستان هنوز این شهید بزرگوار را به یاد دارند و بدون اغراق همه گروه‎ها در غم شهادت این شهید مغموم بودند.

وی بیان کرد: شهید گنجی دین بزرگی بر گردن مسلمانان پاکستان دارد و هر کاری برای زنده نگه‌داشتن نام و یاد وی خواهیم کرد و امیدواریم نقش موثری در برگزاری کنگره این شهید داشته باشیم.

رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان نیز در این نشست گفت: تجلیل از مقام شهدا، تکریم شرف انسانی و تجلیل از آرمان‎های انقلاب اسلامی و توجه به منویات مقام معظم رهبری و امام راحل است.

اسماعیلی ادامه داد: برگزاری کنگره شهید گنجی فرصت مناسبی برای استان بوشهر است و اکنون که قرار است این کنگره در سطح بین‎المللی برگزار شود به نظر می‎رسد استان می‎تواند استفاده مطلوبی از این فرصت پیش‎آمده داشته باشد.

وی افزود: همچنین برگزاری این کنگره می‎تواند برای برنامه‎ها و اهداف مورد نظر مدیریت سیاسی فرصت خوبی باشد و سکوی پرتابی برای برنامه‎ها و اهداف استان به شمار می‎رود.

اسماعیلی بیان کرد: شهدای ما در عرصه بین‎المللی زیاد است و شهید گنجی در بین این شهدا و شهدای دیپلمات شخصیت ویژه‎ای دارد.

رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان یادآور شد: 13 شهید دیپلمات داریم که از این تعداد 10 نفر در مزار شریف توسط طالبان به شهادت رسیدند و دو نفر در پاکستان و یک نفر نیز در عراق شهید شدند.

وی گفت: استان و شهر شرایط خاصی دارد و برگزاری این کنگره در کنار این شرایط موقعیت ویژه‎ای را برای استان ایجاد می‎کند که می‎توانیم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

انتهای پیام/66007/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول