اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت شهرسازی همدان خبر داد

تصویب مکان‌یابی و کلیات طرح جامع‌ شهر جدید حوراء در همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری همدان گفت:‌ در تاریخ سیزدهم آذر ماه مکان‌یابی و کلیات طرح جامع شهر جدید حوراء به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید.

تصویب مکان‌یابی و کلیات طرح جامع‌ شهر جدید حوراء در همدان

محمدحسین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد:‌ شهر حوراء به عنوان نخستین شهر در کشور با رویکرد معماری ایرانی‌ـ اسلامی در استان همدان به عنوان پایلوت در دست مطالعه و پیگیری است.

وی افزود: شهر جدید حوراء با مساحت 6 هزار هکتار به عنوان نخستین شهر کشور با رویکرد و معماری اسلامی‌ـ ایرانی است که از این میزان حدود یک هزار و 200 هکتار مساحت مربوط به محدوده شهری است.

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری همدان با اشاره به روند تصویب شهر جدید حوراء بیان داشت: کلیات جانمایی و احداث این شهر در دور سوم سفر هیئت وزیران به استان همدان در تاریخ سیزدهم مرداد 89 تأیید شد.

وی اضافه کرد: بیستم آبان ماه 89 در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی تصویب شد و در تاریخ ششم دی ماه 90 نیز مکان‌یابی و موقعیت شهر جدید حوراء به تصویب کارگروه رسید.

مرادی تصریح کرد:‌ بیستم اسفند ماه 90 مکان‌یابی و موقعیت شهر جدید حوراء به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسید و طی امسال نیز در تاریخ سیزدهم آذر ماه مکان‌یابی و کلیات طرح جامع شهر جدید حوراء به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید.

وی با بیان اینکه‌ مشاور تهیه این طرح مهندسان مشاور شاران است، عنوان کرد: جمعیتی که قرار است در این شهر مستقر شوند 120 هزار نفر است که در فاز نخست 40 هزار نفر مستقر خواهند شد.

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری همدان با اشاره به تفاوت عمده این شهر با دیگر شهرها ابراز داشت: در طراحی شهر حوراء سعی شده بیشتر از معماری اسلامی‌ـ ایرانی استفاده شود و معماری اسلامی نیز روند خاصی داشته و فقط در گنبد، بارگاه و... خلاصه نمی‌شود.

وی ادامه داد:‌ بیشتر معابر این شهر به صورت پیاده راه‌ها بوده و ارتفاع‌سازی به شکل مدرن آن وجود ندارد در نتیجه شهر دارای آرامش خاصی خواهد بود.

مرادی یادآور شد: تفکیک شهر جدید حوراء به صورت قطعات بزرگ‌تر بوده و با توجه به محدودیت طبقات آپارتمان ندارد و قسمت‌های خدماتی در این طرح بیشتر دیده شده است و بیشترین استفاده از زمین به صورت مسکونی نیست در نتیجه تراکم پایین‌تر است.

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: قرارداد تهیه طرح جامع شهر حوراء با اختصاص 150 میلیون تومان اعتبار اولیه توسط شرکت عمران شهرهای جدید در تهران منعقد شده و اعتبارات آن نیز از منابع ملی تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/89006/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول