اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عطر حرم حسینی در کربلای ایران-49

حضور هیئت‌های بانوان در بلوار بهمنشیر آبادان چشمگیر است

خبرگزاری فارس: حضور هیئت‌های بانوان با عناوین مختلف در محدوده بلوار بهمنشیر آبادان چشمگیر است.

حضور هیئت‌های بانوان در بلوار بهمنشیر آبادان چشمگیر است

به گزارش خبرگزاری فارس، نیمی از هیئت‌های مستقر در بلوار ساحلی بهمنشیر متعلق به بانوان بوده و با حضور در خیمه‌های برپا شده عشق و علاقه خود را به سالار شهیدان نشان می‌دهند.

این بانوان با حضور در خیمه‌ها و چادرهای مستقر در بلوار علاوه بر پخت نذری و پخش انواع نذورات مراسم عزاداری و سینه‌زنی را به طور مجزا در خیمه‌های سرپوشیده اجرا می‌کنند.

بانوان آبادانی در این مسیر همراه با پخت نذورات، دیگر زوار خانم و میهمانان حاضر در شهرستان آبادان را که به همراه کاروان سفینة‌النجاة حرکت کرده در چادرهای خود مستقر و برای استراحت و اقامه نماز از آنان پذیرای می‌کنند.

هیئت‌های مانند محبین زهرا از 2 روز گذشته با برپایی خیمه سرپوشیده با 15 نفر خادم در حال فعالیت بوده و با پخش آش نذری، چای و پخت غذا ارادت خود را به سالار شهیدان آقا عبدالله‌الحسین (ع) نشان می‌دهند.

من از خدا این روز را طلب کرده بودم

یکی از خانم‌های حاضر در هیئت محبین زهرا در رابطه با حضور خود در بلوار ساحلی بهمنشیر آبادان گفت: از روز شنبه که مطلع شدم ضریح آقا عبدالله‌الحسین می‌خواهد از آبادان گذر کند به همراه دیگر بانوان هیئت در مکان فوق مستقر شده و مشغول خدمت رسانی به زوار اهل بیت (ع) شدم.

وی ادامه داد: از روزی که ضریح در ایران و توسط هنرمندان ایرانی ساخته شد از خداوند طلب زیارت این میهمان مقدس را کرده و از معبودم خواستم افتخار این زیارت بی مانند را به من عطا کند.

این شهروند آبادانی افزود: این روزها برای ما تکرار نشدنی بوده و هرآنچه در این روزها می‌گذرد مانند خوابی شیرین است که دیگر در همه زندگیم برای آن بیداری طلب نمی‌کنم.

شفای بیمارم را از او می‌خواهم

در کنار یکی دیگر از خیمه‌های بانوان آبادانی دختر بچه ناتوانی را دیدم که چشمانش را با روسری مشکی پوشانده بود سبب این اتفاق را جویا شدم و مادر این دختر بچه گفت: یک جسم سنگین به چشم دخترم در کودکی اصابت کرد و این امر سبب شد که بینایی‌اش را از دست دهد.

وی افزود: وقتی خبر حضور ضریح را به شهرستان شنیدم از شدت خوشحالی اشک شوق ریخته و از خداوند خواستم با افتخار زیارت این میهمان مقدس بینایی چشم فرزندم را به او برگرداند.

این بانوی آبادانی ادامه داد: از روز شنبه در این مکان مستقر شده‌ام و با در دست داشتن پرچم لبیک یا حسین در انتظار برآورده شدن حاجتم هستم.

اجر خود را ضایع نمی‌کنم

بانوی دیگری که سرسختانه و با تمام قوای جسمی خود مشغول فعالیت و پخش نذورات بین شهروندان و زوار آبادانی است در پاسخ به این همه شور و عشق گفت: نمی‌خواهم چیزی بگویم زیرا اجرم ضایع می‌شود.

وی افزود: همین بس که میهمانم، شاید این میهمان گرانقدر  300 سال دیگر چشمان همشهریان و دیگر زوار کشورم را روشن نکند پس تا پای جان از او پذیرای کرده و منتظر هیچ پاداشی نیستم.

هیئت‌های مختلفی مانند صاحب‌الزمان (عج)، موکب حسینیه الزهرا (س)، امام حسن مجتبی (ع)، موکب اهالی شطیط، ام‌البنین و ابوالفضل (ع) به همراه مراسم زنجیرزنی و نوحه‌خوانی از 2 روز گذشته در بلوار ساحلی مستقر بوده و فریاد لبیک یا حسین (ع) همه شهر آبادان را به لرزه درآورده است.

از امروز همه شهروندان آبادانی خود را کربلایی صدا کرده و با یادآوری قیام عاشورا قیام کنان شهر آبادان را در شور و خروش جدیدی به حرکت واداشته‌اند.

یادم نمی‌آید دیر زمانی دیگر باید در انتظار چه میهمانی بمانم که بتواند جای تو را مگر برای لحظه‌ای پر کند اما می‌دانم راهم برای میهمانی دیگر طولانی بوده و عمرم کفاف خدمت گذاری دوباره را نمی‌دهد.

========

ورده پورعبدی

=======

انتهای‌پیام/72002/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول