اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عطر حرم حسینی در کربلای ایران_40

400 هیئت عزاداری در آبادان به استقبال ضریح امام حسین (ع) می‌روند

خبرگزاری فارس: مسئول هیئت رزمندگان و شورای هیئت‌های مذهبی آبادان گفت: در حال حاضر بیش از 400 هیئت عزاداری از آبادان به استقبال ضریح امام حسین (ع) می‌روند.

400 هیئت عزاداری در آبادان به استقبال ضریح امام حسین (ع) می‌روند

علی افشارپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: بیش از 400 هئیت عزاداری برای استقبال از ضریح امام حسین (ع) در حال حاضر در ورودی شهرستان آبادان تجمع کرده و به اجرای مراسم نوحه‌خوانی و عزاداری می‌پردازند.

وی افزود: هئیت‌ها و دسته‌های عزاداری با حضور در ورودی شهر و مسیرهای اصلی حرکت ضریح امام حسین (ع) به نوحه‌خوانی و عزاداری پرداخته و با استقبال از ضریح عشق خود به سالار شهیدان را نشان می‌دهند.

مسئول هئیت رزمندگان و شورای هئیت‌های مذهبی شهرستان آبادان ادامه داد: مراسم امروز بعد از حضور ضریح در جایگاه اصلی با تلاوت قرآن آغاز شده و با سخنرانی امام جمعه شهرستان، سخنرانی یکی از نمایندگان کاروان سفینة‌النجاة، مداحی و عزاداری، خواندی زیارت عاشورا و اجرای مراسم نوحه‌خوانی و عزاداری ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به سخنران این مراسم گفت: در حال حاضر یکی از سخنرانان کاروان به نام آقای حسینی از  سفینة‌النجاه به عنوان سخنران انتخاب شده و تا پایان حضور ضریح در شهرستان سخنرانان بیشتری به این هئیت اضافه می‌شود.

افشارپور در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان بیان کرد: خیل عظیم جمعیت و دوستداران آقا حسین بن علی (ع) تداعی کننده ایثار، گذشت، عشق و ایمان شهروندان آبادانی و دیگر زوار کشور به اهل بیت است.

وی با اشاره به نذورات شهروندان گفت: هر یک از دسته‌ها و هئیت‌های عزاداری مستقر در بلوار ساحلی شهرستان با پخت غذا، دادن چای، شیرینی، شربت از عزاداران پذیرایی می‌کنند.

مسئول هیئت رزمندگان و شورای هئیت‌های مذهبی آبادان ادامه داد: شهروندان آبادانی به مدت سه روز و دو شب با حضور در بلوار ساحلی شهرستان منتظر ورود ضریح مقدس به منطقه هستند.

وی در پایان بیان کرد: مردم و دیگر مهمانان حاضر در منطقه لبیک گویان فضای شهر را با حضور ضریح عطرآگین کرده و شور حسینی در منطقه برپا شده است.

انتهای‌پیام/72002/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول