اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

گروه‌های امدادی استان‌های معین در محل زلزله خراسان جنوبی حاضر‌ هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: استان‌های زیادی با حضور تیم‌های امدادی و جوانان در محل حادثه زلزله خراسان جنوبی ورود پیدا کرده‌اند.

گروه‌های امدادی استان‌های معین در محل زلزله خراسان جنوبی حاضر‌ هستند

فرحناز رافع امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان با اشاره به حضور گروه‌های امدادی استان‌های معین در محل زلزله خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان داوطلبان با همکاری خیرین در حال جمع‌آوری کمک‌های انسان‌دوستانه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما یکسری کمک‌ها را از طریق خیرین در حال جمع‌آوری هستیم که به زودی می‌توانیم آنها را به عزیزان زلزله‌زده ارسال کنیم.

رافع به اعزام 18 تیم و 73 امدادگر استان سیستان‌ و‌ بلوچستان به زهان اشاره کرد و در مورد کارت شناسایی هوشمند ویژه داوطلبان افزود: کارت شناسایی هوشمند دارای بار‌کد بوده و برای شناسایی داوطلبان در حین جمع‌آوری کمک‌ها برای ورود پیدا نکردن افراد سود‌جو در محل حادثه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بیان کرد: توزیع این کارت‌ها از 15 آذر ماه امسال آغاز شده و تلاشمان این است که در سال‌های آتی آن را برای همه اعضا صادر کنیم.

وی این کارت را مؤثر در ارائه خدمات رفاهی دانست و گفت: کارت شناسایی هوشمند برای ارائه خدمات رفاهی که قرار است به داوطلبان ارائه شود، با کمک آن می‌توانیم همه عزیزان را شناسایی کنیم و در حقیقت کارت شناسایی این افراد بوده و اطلاعات شناسایی، کد داوطلبی و شماره ملی روی آن قید شده است.

رافع همچنین به فعالیت 3 هزار خانه داوطلب در سطح محلات شهرها و روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: تمام تلاشمان توسعه گستره فعالیت به ویژه در بحث آموزش امداد و خود‌امدادی و تحقق شعار هر خانوار یک امدادگر است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ادامه در مورد اهداف خانه داوطلب روستایی افزود: موضوع ایمن‌سازی خانه‌ها به ویژه در نقاط فرسوده و ترویج این فرهنگ که چگونه خانه‌هایشان را بسازند تا در مقابل حوادث و سوانح تلفات کمتری را داشته باشند همچنین در مسائل اجتماعی و فعالیت‌های بشر دوستانه چگونه دست همدیگر را بگیریم و نیاز دیگران را برطرف و نیاز خودمان را بدانیم، است.

انتهای پیام/75002/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول