اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

دانشجویان نباید از الگوهای نامناسب تقلید کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه دانشجویان باید آزاداندیش باشند، گفت: دانشجویان نباید به تقلید از الگوهای نامناسب بپردازند.

دانشجویان نباید از الگوهای نامناسب تقلید کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری در نشست گفتمان «آزادی در ایران و غرب از شعار تا واقعیت» که در دانشگاه پیام نور شاهرود برگزار شد، با هدف پاسخ‌گویی به سئوالات دانشجویان حضور یافت.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های ذاتی دانشجو آزادی‏خواهی بوده و این موضوع از موضوعات روز جهان است.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: شهدای دانشجو دارای سه ویژگی آرمان‏خواهی، عدالت‌خواهی و آزاداندیشی بودند و دانشجویان ما نیز باید آزاداندیش باشند و به دنبال تقلید از الگوهای نامناسب نباشند.

مطهری با تأکید بر اینکه آزادی در اسلام یک اصل است، ادامه داد: هر مسلمانی که آزاد نباشد یک جایی از مسلمان بودنش می‏لنگد.

وی با اشاره به اینکه آزادی از دید بزرگان معنای متفاوتی دارد، بیان کرد: به عنوان مثال طبق نظر شهید بهشتی انسان قوه اندیشه، خلاقیت و اختیار دارد و می‏گوید که فرزندان خود را آزاد تربیت کنید و نباید عروسکی در دست شما بشوند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود افزود: در اسلام از چهار منظر حق در قرآن، از دیدگاه حقوقی، از نظر تکلیف و ارزش به آزادی پرداخته شده است.

مطهری در پاسخ به این سئوال که آیا آزادی در جمهوری اسلامی تحقق یافته است، گفت: آزادی به معنای واقعی شکل نگرفته است؛ اما ما به دنبال تحقق آن هستیم و در مقایسه با سایر کشورها جلوتر هستیم.

وی تأکید کرد: دانشجویان باید به بحث و تبادل نظر در دانشگاه‏ها ادامه دهند و در رابطه با موضوعات خاص مانند آزادی و عدالت کف و سقف موضوع را پیگیری کرده و به صورت گروهی نظرات خود را بیان کنند یا به صورت کرسی‏های چندنفره به بحث بپردازند.

انتهای پیام/22493/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول