اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مقصران پل هفت تیر خسارت پرداخت می‌کنند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مقصران احداث پل هفت تیر مشگین‌شهر که به صورت غیر‌کارشناسی به این کار دست زده‌اند ضمن برخورد باید خسارت بیت‌المال را پرداخت کنند.

مقصران پل هفت تیر خسارت پرداخت می‌کنند

اکبر نیکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برای اجرای هر پروژه باید مطالعات و برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد که کارها با شایستگی و مطلوبیت انجام شود و اگر خارج از این باشد ما قادر نخواهیم بود جوابگوی خواسته‌ها و نیازمندی‌های مردم باشیم.

وی ضرورت مطالعه دقیق در اجرای پروژه‌ها و اهتمام در تکمیل هر چه سریع‌تر در این زمینه را یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ اگر امروز شاهد آن هستیم که بیش از 2 هزار پروژه در سرفصل‌های مختلف در این استان اجرا می‌شود باید طراحی‌ها، مطالعات و نقشه‌های آنچنان دقیق باشد تا در میانه راه و یا بعد از تکمیل افسوس مطلوب اجرا نشدن آن را نخوریم.

استاندار اردبیل در خصوص پل هفت تیر مشگین‌شهر یادآور شد: ما در شورای فنی مصوب کردیم تا در فرصت یک ماهه کارشناسان زبده نظر نهایی خود را در مورد تخریب یا تداوم اجرای این پل اعلام کنند اما آنچه از ظاهر قضیه بر‌می‌آید اجرای این پروژه با کارشناسی دقیق صورت نگرفته و گویی هیچ تاثیری در حل مشکلات ترافیکی این شهر ندارد.

نیکزاد گفت: به همین خاطر در یک سال گذشته اجرای این پروژه متوقف شده و ما در روزهای آینده اقدام به تعیین تکلیف آن خواهیم کرد تا اگر مشاور، طراح و یا مجری مقصر باشد ضمن ارجاع پرونده وی به مراجع قضایی، فرد مورد نظر جبران خسارت کند.

بیمه کشاورزی دغدغه‌ها را به حداقل می‌رساند

این مسئول در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به وارد آمدن خسارات به بخش کشاورزی و همچنین باغات بیان داشت: ما توان مالی جبران این خسارت گسترده را از طریق اعتبارات دولتی نداریم و بهتر است همانند کشورهای پیشرفته به سمت همگانی کردن بیمه و رونق این صنعت حرکت کنیم تا یک فرایند موثر و رو به جلو را در تقویت این صنعت شاهد باشیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: کشاورزان با بیمه کردن محصولات زراعی و باغی خود می‌توانند با اطمینان و آرامش بیشتر به کشت و زرع خود ادامه دهند چرا که بیمه تضمین‌کننده سرمایه‌گذاری‌هایی است که در این حوزه صورت می‌گیرد.

نیکزاد موضوع آسفالت معابر و توجه به عمران شهری را یادآور شد و ادامه داد: در یک حرکت انقلابی شورای شهر و شهرداری اردبیل امسال اقدام به تعریض جوی‌ها و جدول‌گذاری و آسفالت‌ریزی کردند که حجم زیاد کار سبب شده تا یک عدالت توزیع کارهای عمرانی را در سطح منطقه شاهد باشیم.

رئیس شورای فنی استان اردبیل تصریح کرد: قطعاً مناطق اطراف اردبیل و حاشیه شهر از این امکانات بهره‌مند شده و اگر در خدمات‌رسانی به آنها با مشکلاتی روبه‌رو هستیم به دلیل ساخت و سازهای بدون مجوز و پروانه‌ای است که بدون رعایت اصول فنی صورت گرفته است.

استاندار اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: اگر در کمیسیون ماده 5 ساخت و سازها تعیین تکلیف شود قطعاً گازرسانی، آبرسانی و ارائه سایر خدمات عمومی به صاحبان املاک امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول