اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی:

روحیه بسیجی توان جهاد دانشگاهی را مضاعف کرده است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری و رئیس بسیج اساتید جهاد دانشگاهی کشور گفت: روحیه بسیجی توان جهاد دانشگاهی را در تحول و تحرک اساسی علمی و پژوهشی تقویت کرده است.

روحیه بسیجی توان جهاد دانشگاهی را مضاعف کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل، سعید قاضی‌مغربی در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های علمی و کاربردی اردبیل اظهار داشت: بسیج مکمل جهاد دانشگاهی است که با وجود آن قوت دو چندانی برای انجام امور پیدا می‌کند.

وی افزود: از آغاز به کار جهاد ‌دانشگاهی فعالان این نهاد روحیه جهادی داشته‌اند که روحیه بسیجی موجب تقویت آن شده است و در آینده برکات ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: با تشکیل بسیج اساتید در جهاد دانشگاهی معنویات در این حوزه گسترش می‌یابد.

قاضی‌مغربی با اشاره به اینکه جوانان، سخن معلم و استاد‌شان را بیشتر از سخن پدر و مادرشان می‌پذیرند، تصریح کرد: دانشجو سخن استاد را بدون چون و چرا می‌پذیرد و این سخنان خاستگاه بالا و محکمی در بین دانشجویان دارد به همین خاطر وظیفه اساتید این است که دانشجویان را با معارف دینی آشنا کنند و نیاز کشور به بصیرت را در بین جوانان رفع نمایند.

وی ادامه داد: همین که به قشر جوان بفهمانیم که نسبت به امور کشور حساس باشند این امر بسیار ارزشمند است و اگر نتوانیم این حساسیت را ایجاد کنیم تمام تلاش‌های‌ ما برای رشد و توسعه کشور و افزایش معنویات در بین نسل جوان به هدر می‌رود که تقویت روحیه بسیجی نسل جوان را در این راستا توانمند می‌کند.

رئیس بسیج اساتید جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه تحقق این امر همت بالایی می‌خواهد، ابراز داشت: این همت در جهاد دانشگاهی وجود دارد و تمام کارهای این نهاد مبتنی بر روحیه بسیجی است.

وی تشکیل حلقه صالحین را عاملی در راستای تقویت روحیه در بین اساتید دانست و خاطرنشان کرد: در این حلقه‌ها موضوعات روز بررسی می‌شود و اساتید با اعتقاد به صحت آنها به کلاس درس می‌روند و اعتقادات خود را به دانشجویان انتقال می‌دهند.

قاضی‌مغربی وظیفه اساتید را آگاهی‌بخشی به جامعه به خصوص نسل جوان اعلام کرد و گفت: نظام اسلامی برای همه زمان‌ها الگو دارد لذا وظیفه اندیشمندان، یافتن این الگوها و عرضه به جامعه است و نباید فراموش کرد که جامعه متعالی را می‌توان به یاری هم و همت بسیجی ایجاد کرد.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کشور ضمن ابراز خشنودی از راه‌اندازی اولین شاخه استانی بسیج اساتید جهاد دانشگاهی در واحد استان اردبیل اظهار داشت: بسیج اساتید در راستای تعالی انقلاب اسلامی و رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند که جهاد دانشگاهی در این راستا و برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری نسبت به راه‌اندازی دفاتر بسیج اساتید در این نهاد اقدام کرده است.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول