اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ادغام 3 تراژدی واقعی در یک اجرا

«بارون و بابایی» با روایت بی‎مهری مسئولان روی صحنه رفت

خبرگزاری فارس: اجرای نمایشنامه «بارون و بابایی» در اصفهان علاوه بر روایت داستان خود تراژدی بی‎مهری مسئولان را نیز بیان می‎کند.

«بارون و بابایی» با روایت بی‎مهری مسئولان روی صحنه رفت

محمدرضا مولودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد اجرای تئاتر «بارون و بابایی» که کارگردانی و نویسندگی آن را بر عهده دارد، اظهار کرد: تراژدی بارون و بابایی از 18 آذر در سالن روباز استاد فرشچیان روی صحنه رفت و تا 28 آذر ادامه دارد.

وی در مورد ویژگی‎های این نمایشنامه گفت: نمایش‎نامه بارون و بابایی یک نمایشنامه خاص است که تاکنون به آن پرداخته نشده و در دو قسمت نگاشته که قسمت اول آن درباره یک آزاده و قسمت دوم آن درباره یک جانباز است.

این کارگردان و نویسنده در ادامه گفت: با توجه به خاص بودن این نمایشنامه به سختی توانستیم مجوز اجرای آن را دریافت کنیم به گونه‎ای که این کار چهار بار از سوی بازبینان اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان مورد بازبینی قرار گرفت و البته بی‎مهری‎های زیادی نیز در حق این نمایشنامه صورت گرفت.

وی افزود: ما برای اجرای نمایش خود درخواست سالن اصلی را داشتیم زیرا سالن اصلی استاد فرشچیان تا دی ماه بدون استفاده است، اما مسئولان از واگذاری سالن اصلی به نمایش ما اجتناب کردند و نمایشنامه بارون و بابایی را در حد اجرا در سالن اصلی ندانستند، به طوری که در این فصل سرد مجبور هستیم که در سالن روباز استاد فرشچیان اجرا برویم.

مولودی با بیان اینکه سالن روباز استاد فرشچیان هیچ‌گونه امکانات نور و صدا ندارد، تصریح کرد: سالن روباز استاد فرشچیان حتی برای تمرین نمایش هم مناسب نیست چه برسد به اجرای عمومی تئاتر و در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکلی که در اجرای این سالن با آن مواجه هستیم آگوستیک صدا است که نگرانی‎های زیادی را برای من به وجود آورده است.

وی گفت: من در شهرهای زیادی فعالیت‎های هنری انجام داده‎ام اما هیچ‌وقت تا به این حد مورد بی‎مهری قرار نگرفتم، تئاتر بارون و بابایی از سوی هیچ‌کدام از ارگان‎های دولتی و خصوصی مورد حمایت قرار نگرفت.

کارگردان و نویسنده بارون و بابایی ادامه داد: برخی مسئولان ارشاد واگذاری سالن روباز را حمایت می‎نامند، در صورتی که در سایر استان‎ها واگذاری سالن جز موارد حمایتی نیست بلکه ارشاد موظف به واگذاری سالن برای اجرای تئاتر است.

وی تاکید کرد: اجرای این تئاتر برای من یک بغض است و اگر ظرفیت و استعداد گروه و عوامل این کار نبود کارگردانی را بر عهده نمی‎گرفتم و آن را ادامه نمی‎‎دادم، اما من برای ادای دین خود به جانبازان پذیرفتم که این تئاتر را روی صحنه ببرم و تنها امید من و بچه‎های بازیگر در این نمایش گیشه و فروش بلیط است که امید دارم از سوی مردم هنردوست اصفهان مورد حمایت قرار گیریم.

به گزارش فارس، تراژدی بارون و بابایی نوشته محمدرضا مولودی است، که خود کارگردانی آن را بر عهده گرفته است هر روز ساعت18روی صحنه می‎رود.

در این نمایش‎نامه حمیدرضا مولودی، بهزاد محسنی، بهنام راهنمایی، آرزو شیروانی، مهرنوش خادمی، شیدا ارجمند، فرشته رجایی، مسیح یوسف پور، محمد عبدلی و مرجان سلطانی نقش آفرینی می‎کنند.

اجرای تئاتر بارون و بابای در سالن روباز آن هم در فصل سرد پاییز و زمستان نخستین مورد بی‎توجهی مسئولان نیست، بلکه تاکنون موارد زیادی از این قبیل در عرصه تئاتر اصفهان رخ داده است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول