اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

طراحی دستگاه آنالیز هم‌زمان گونه‌های مختلف شیمیایی در اصفهان

خبرگزاری فارس: دستگاه کروماتوگرافی گازی - اسپکترومترتحرک یونی با منبع یونیزاسیون تخلیه کرونا با طراحی نوین توسط عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

طراحی دستگاه آنالیز هم‌زمان گونه‌های مختلف شیمیایی در اصفهان

محمد تقی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه به منظور آنالیز هم‌زمان گونه‌های مختلف شیمیایی و نمونه‌های بیولوژیکی و صنعتی طراحی، ساخته و به مرحله بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: ویژگی‌های این دستگاه منحصربه فرد است.

وی گفت: دستگاه کروماتوگرافی گازی- اسپکترومترتحرک یونی با منبع یونیزاسیون تخلیه کرونا ساخته شده در دانشگاه صنعتی اصفهان از حساسیت بیشتر و دامنه خطی وسیع‌تر غلظت نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی برخوردار بوده و به منظور شناسایی ترکیبات چندین ماده در مجاور هم استفاده می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه این دستگاه از ترکیب دو دستگاه کروماتوگرافی گازی(GC) و اسپکترومترتحرک یونی (IMS) ساخته شده است، تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های منحصربه‌فرد این دستگاه، نشریه آمریکایی Analytical Chemistry به عنوان ژورنال انجمن شیمی آمریکا و از مهم‌ترین نشریات علمی دنیا در رشته شیمی در تازه‌ترین شماره خود طی مقاله‌ای باعنوان”Spectrometry Gas Chromatography-Corona Discharge-Ion Mobility” به تشریح ساخت این دستگاه توسط پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان پرداخته است.

وی که رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز است، افزود: دستگاه "کروماتوگرافی گازی- اسپکترومتر تحرک یونی با منبع یونیزاسیون تخلیه کرونا" به دنبال اعمال تحریم‌ها از سوی کشورهای غربی با هزینه‌ای معادل حدود یک چهارم مبلغ خرید نمونه‌های خارجی ساخته شده و قریب به یک میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.

به گزارش فارس، دستگاه کروماتوگرافی گازی- اسپکترومترتحرک یونی با منبع یونیزاسیون تخلیه کرونا به شماره 65380 در اداره کل ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده و هم اینک نیز در دانشگاه صنعتی اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول