اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روشنایی مهمان اتوبان شهید کسایی می‌شود

خبرگزاری فارس: روشنایی مسیر 18 کیلومتری اتوبان شهید کسایی یک سال در محاق ناهماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط فرو رفت تا اینکه بگوییم روشنایی به این اتوبان برمی‌گردد.

روشنایی مهمان اتوبان شهید کسایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، با گذشت بیش از یک سال از کلنگ‌زنی طرح تعریض اتوبان شهید کسایی، خاموشی نخستین ثمره تلخ آن بود که حوادث ناگواری را تا به حال رقم زده است.

روشنایی مسیر 18 کیلومتری این اتوبان یک سال در محاق ناهماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط فرو رفت تا اینکه بگوییم روشنایی به اتوبان شهید کسایی برمی‌گردد.

در جلسه‌ای با حضور دادستان تبریز، فرماندار تبریز، راه و ترابری آذربایجان‌شرقی و توزیع برق تبریز مشکل یک سال و نیمه روشنایی اتوبان کسایی دوباره مورد کنکاش قرار گرفت.

تلاش ما برای برقراری ارتباط با مدیران دو سازمان مربوطه صرفاً در بخش توزیع برق جواب داد؛ به طوری که مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: در این جلسه بعد از کلی بحث و بررسی مقرر شد توزیع برق تبریز علاوه بر 50 درصدی که قبلاً برای تهیه و تامین پایه 14 متری فلزی و چراغ اتوبان شهید کسایی متقبل شده بود، 50 درصد از هزینه کابل را نیز تامین کند.

علی‌اکبر برقی‌مقدم افزود: با توجه به اینکه مسیر مذکور قبلاً دارای سیستم روشنایی بوده و عملاً در اثر بی‌توجهی عوامل اجرایی اداره کل راه و شهرسازی تخریب شده اصولاً تجدید و بازسازی آن نیز به عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

وی افزود: براساس توافقات صورت گرفته مقرر شد تهیه و نصب چراغ‌های فلزی و 50 درصد تامین کابل نیز بر عهده توزیع برق و حفاری مسیر بر عهده راه و شهرسازی باشد.

برقی‌مقدم، در مورد 50 درصد هزینه کابل باقی مانده نیز گفت: دادستان تبریز مقرر کرد تا این هزینه از طریق یکی از ارگان‌های شهرداری، استانداری و یا در نهایت راه و ترابری تامین شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت تحقق تعهدات راه و ترابری، حوزه تحت مدیریتش می‌تواند در مدت یک ماه روشنایی را دوباره به اتوبان کسایی بازگرداند، تصریح کرد: این توانایی در مجموعه توزیع برق وجود دارد که روزانه 20 تا 30 پایه را نصب کرده و 17 کیلومتر طول اتوبان شهید کسایی را در کمتر از یک ماه به اتمام برساند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز در مورد هزینه این طرح گفت: طبق برآوردی که قبلاً صورت گرفته 25 میلیارد ریال اعتبار برای بازگشت دوباره روشنایی به کسایی لازم است.

وی در ادامه با ابراز نارضایتی از راه و شهرسازی در مورد تحمیل این هزینه و عدم همکاری در راه‌اندازی دوباره سیستم روشنایی کسایی اظهار کرد: در صورت استفاده از کارشناسان توزیع برق در مراحل اولیه تعریض اتوبان کسایی، نه تنها این هزینه سنگین به بدنه و سیستم استانی تحمیل نمی‌شد بلکه برخی تصادفات غیرقابل جبران ناشی از خاموشی اتوبان نیز به وجود نمی‌آمد.

بزرگراه شهید کسایی یکی از بزرگراه‌های شهر تبریز است که یک سال از انجام طرح تعریض آن می‌گذرد. از زمان آغاز این طرح روشنایی این اتوبان پرتردد قطع شد و شب‌ها بدون روشنایی است و به دنبال آن شاهد حوادث و تصادفات تلخ بسیاری بودیم که عمده دلیل آن نبود دید کافی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول