اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احداث پروژه 15 کیلومتری کنارگذر غربی تبریز 10 ساله شد

تعیین ضرب‌الاجل وزیر راه هم کارساز نشد/ انتظار مردم تبریز 10 ساله شد

خبرگزاری فارس: آقای وزیر 267 روز از قول هفت روز آینده افتتاح باند اول کنار گذر غربی تبریز گذشت، اما این پروژه 15 کیلومتری همانند 10 سال گذشته افتتاح نشد.

تعیین ضرب‌الاجل وزیر راه هم کارساز نشد/ انتظار مردم تبریز 10 ساله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وزیر راه و شهرسازی بیست و نهم بهمن سال گذشته در جریان بازدید از پروژه کنارگذر غربی تبریز از افتتاح باند اول کنارگذر غربی تبریز طی هفت روز آینده خبر داده بود و اعلام کرد: در صورت تاخیر در روند اجرایی آن، اجرای پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شود.

علی نیکزاد همچنین از پروژه کنارگذر غربی تبریز اظهار کرد: تکمیل نهایی این کنارگذر چهاربانده نقش موثری در مدیریت ترافیک شهر تبریز خواهد داشت.

وی افزود: تصمیم گرفته‌ایم با تامین اعتبار این پروژه هم 11 کیلومتر اصلی و هم چهار کیلومتر انشعابی آن تا خرداد سال 91 به اتمام برسد.

نیکزاد در خصوص بزرگراه تبریز ـ بازرگان نیز گفت: عملیات اجرایی این طرح به صورت مشارکتی ظرف یک ماه آینده آغاز می‌شود.

وی با انتقاد از عدم حضور پیمانکار پروژه در این بازدید تاکید کرد در صورت تاخیر در روند اجرایی آن، اجرای پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شود.

انتقاد از وضعیت کنارگذر 10 ساله غربی تبریز

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو از وضعیت کنارگذر غربی تبریز انتقاد کرد.

رضا رحمانی اظهار کرد: کنارگذر غربی تبریز شریانی حیاتی برای کاهش بار ترافیکی داخل کلانشهر تبریز است که از حدود 10 سال پیش آغاز شده ولی تاکنون به مرحله نهایی نرسیده است.

وی افزود: با وجود اینکه یک باند از این کنارگذر زیر ترافیک رفته ولی این باند نیز فاقد امکانات و پیش‌بینی‌های لازم برای یک کنارگذر استاندارد است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید در کشور ما برای بهره‌برداری از یک پروژه 15 کیلومتری مانند کنارگذر غربی تبریز بیش از 10 سال منتظر ماند و این موضوع به هیچ عنوان شایسته مردم خطه آذربایجان نیست.

وی ابراز کرد: این پروژه 10 سال پیش برای کاهش بار ترافیکی تبریز لازم بوده و مسئولان وقت با توجه به توسعه شهر و افزایش تردد خودروها به خصوص خودروهای ترانزیتی اقدام به ساخت آن کرده بودند ولی امروز پس از گذشت یک دهه و افزایش حجم ترافیکی شهر این پروژه به پایان نرسیده است.

رحمانی گفت: البته کم‌لطفی به پروژه‌های راهسازی آذربایجان‌شرقی به گنارگذر غربی تبریز منتهی نمی‌شود، بلکه پروژه‌های مهم دیگر مانند تبریز - بازرگان، راه‌آهن سریع‌السیر و چند پروژه دیگر از جمله پروژه‌هایی هستند که قربانی کم‌توجهی مسئولان این حوزه شده‌اند.

کنارگذر غربی تبریز توسعه شهر را از سمت غربی تبریز ممکن می‌سازد

کنارگذر غربی تبریز با 15 کیلومتر از جمله طرح‌هایی است که تکمیل آن به معضل بزرگ ترافیک این کلانشهر کمک بسیار خواهد کرد، اما پس از گذشت 10سال هنوز به اتمام نرسیده و چشم در افق تصمیم دولتمردان دارد.

تبریز دارای چهار کنارگذر شمالی (بزرگراه پاسداران)، جنوبی (بزرگراه کسایی)، شرقی (که با اجرای طرح تبادل دروازه تهران عملاً اجرایی خواهد شد) و کنارگذر غربی تبریز است که کنارگذر غربی تبریز برای کاهش بار ترافیکی محور بزرگراه کارگر و بزرگراه ملت (جاده سنتو) در سال 1380 طراحی و مورد مطالعه قرار گرفت.

این طرح به‌عنوان محور مواصلاتی محدوده شمال غرب تبریز به جنوب غرب شهر طراحی شده و از طریق این بزرگراه جاده «تبریز ـ‌ آذرشهر» به جاده «تبریز ـ مرند» متصل می‌شود و از بار ترافیکی بزرگراه ملت و کارگر (جاده سنتو) به طور قابل ملاحظه‌ای می‌کاهد.

این بزرگراه از سه راهی «مایان» آغاز شده و تا پل شبدری ورودی غربی بزرگراه شهید کسایی ادامه می‌یابد و از طرفی به کنارگذر جنوبی تبریز و اتوبان کسایی متصل می‌شود و از این طریق سبب خروج اتوبان شهید کسایی از بن‌بست شده و از طریق پل در حال احداث کنارگذر جنوبی به بزرگراه غربی تبریز متصل می‌شود.

بزرگراه غربی تبریز به طول 15 کیلومتر و عرض 32 متر در دو باند مجزا سه لاینه احداث شده و در طول این بزرگراه تعداد هفت پل روگذر برای تبادل راهی بین مناطق و شهرک‌های مجاور این بزرگراه احداث شده و یا در حال احداث است، این تقاطع‌ها شامل تقاطع سه راهی مایان با جاده مرند، آخر خیابان قراملک، تقاطع موتوژن، تقاطع خطوط ریلی مربوط به راه‌آهن، تقاطع ایستگاه راه‌آهن تبریز، تقاطع امتداد خیابان فلزکاران رسالت و تقاطع پل اتصالی بزرگراه غربی تبریز به بزرگراه کسایی تبریز (کنارگذر جنوبی) است.

از دیگر خصوصیات بارز این بزرگراه خارج کردن تبریز از عدم امکان توسعه غربی شهر به علت قرار گرفتن ایستگاه راه‌آهن در غرب شهر است که راه‌آهن تبریز جلوگیر توسعه شهر از سمت غربی بود و با احداث این بزرگراه که از پشت راه‌آهن تبریز می‌گذرد توسعه شهر را از سمت غربی تبریز ممکن می‌سازد.

به گزارش فارس بزرگراه غربی تبریز به طول 15 کیلومتر و عرض 32 متر در دو باند مجزا سه لاینه احداث شده و در طول این بزرگراه تعداد هفت پل روگذر برای تبادل راهی بین مناطق و شهرک‌های مجاور این بزرگراه مدت 10 سال است  که در حال حال احداث است. 

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول