اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ایجاد ایمنی در 20 میلیون رأس دام و طیور در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد ایمنی در بیش از 5 میلیون نوبت رأس دام و 15 میلیون قطعه طیور بر علیه بیماری‌های دامی در این استان خبر داد.

ایجاد ایمنی در 20 میلیون رأس دام و طیور در کهگیلویه و بویراحمد

محسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در بیش از 5 میلیون نوبت رأس دام و 15 میلیون قطعه طیور بر علیه بیماری‌های دامی در هشت ماه منتهی به آبان‌ماه سال‌جاری در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد ایمنی شد. 

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان دامپزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی در طی این مدت تعداد 5 میلیون و 796 هزار و 577 نوبت رأس دام و تعداد 15 میلیون و 378 هزار و 40 قطعه طیور صنعتی و بومی بر علیه بیماری‌های دامی واکسینه شدند.

 صادقی گفت: تاکنون موردی از هیچ یک از بیماری‌های دامی در این استان مشاهده نشده، ولی در برخی از بیماری‌های مهم مانند بیماری‌های طاعون گاوی، جنون گاوی، تب برفکی، آبله و شاربن در جمعیت دامی و همچنین بیماری آنفلوآنزا در جمعیت طیور و پرندگان استان کهگیلویه و بویراحمد سیستم پایش و مراقبت فعال دایر است.

وی، از کشتار تعداد 89 هزار و 941 رأس دام سبک و سنگین و تعداد 741 هزار و 378 قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در طی این مدت خبر داد و گفت : تمامی این کشتارها با نظارت ناظرین ذبح شرعی و بهداشتی صورت پذیرفته که در این راستا مقدار 10 هزار و 88 کیلوگرم گوشت قرمز و تعداد 21 هزار و 306 قطعه طیور بدلیل مشکلات بهداشتی و شرعی از چرخه مصرف شهروندان حذف و معدوم شد.

انتهای پیام/2571/ق/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول