اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی می‌کند

خدمات سیار درمانی مناسب‌ترین خدمت در مناطق صعب‌العبور حاجی‌آباد

خبرگزاری فارس: شهرستان حاجی‌آباد به ویژه در حوزه روستایی به دلیل محرومیت‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان با نارسایی‌هایی روبرو است که خدمات مقطعی و سیار می‌تواند بخشی از نیازها را تامین کند.

خدمات سیار درمانی مناسب‌ترین خدمت در مناطق صعب‌العبور حاجی‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد، از آنجایی که خدمات‌رسانی در حوزه بهداشتی درمانی روستایی همواره مورد توجه مسئولان بوده این بخش طی سال‌های اخیر با پیشرفت‌هایی روبرو شده است.

پراکندگی روستاها و کمی جمعیت آبادی‌ها در این شهرستان از جمله مسائلی است که در کنار فاصله زیاد روستاها از یکدیگر خدمات رسانی در حوزه مذکور علی‌رغم تلاش‌های مسئولان علوم پزشکی نامحسوس و ناکافی کرده است.

علاوه بر موارد یاد شده، کمبود راه‌های مناسب بین روستایی و صعب‌العبور بودن برخی از مناطق روستایی مزید بر علت شده است که مردم این روستاها نتوانند دسترسی آسانی به مراکز بهداشی در مراکز دهستان‌ها و شهرها داشته باشند.

بهرام پور اشرف فرماندار حاجی‌آباد با بیان اینکه این شهرستان از نظر زمین‌شناسی دارای سطح مرتفعی با کوهستان‌های متعدد است، گفت: این امر خدمات رسانی را نسبت به شهرستان‌های ساحلی در این شهرستان پرهزینه‌تر کرده است.

وی ادامه داد: در این شهرستان در سال‌های اخیر تلاش‌های ارزنده‌ای در رابطه با ارتقا سرانه سلامت صورت گرفته است و آینده شهرستان در این بخش روشن است.

همچنین محمد شکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز از منطقه کوشا احمدی به عنوان یکی از مناطق کمتر برخوردار در شهرستان حاجی‌آباد یاد کرد و افزود: این منطقه از حاجی‌آباد نیازمند تلاش‌ها و نگاه ویژه‌تری است چرا که دانشگاه علوم پزشکی در این منطقه در حد توان و متعارف و با توجه به سرانه موجود مراکز مورد نیاز را مدیریت و راه‌اندازی کرده است.

اما در نگاهی متفاوت با توجه به مسائل ذکر شده، بسیاری از کارشناسان و همچنین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، ارائه سیار خدمات بهداشتی و درمانی به طور منظم و مداوم می‌تواند بخشی از مشکلات روستائیان را در این راستا برطرف کند.

برای روستاییانی که دسترسی به مراکز بهداشتی برای آنها مشکل است این نوع خدمات با توجه به حذف هزینه‌های ایاب و ذهاب می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

نهادهایی همانند بسیج و هلال احمر و حتی ارتش همواره در هرمزگان در این نوع خدمت‌رسانی پیشرو و فعال بوده‌ و هستند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان حاجی آباد در همین راستا با بیان اینکه این جامعه همواره به امر خدمات رسانی به روستاییان در شهرستان توجهی ویژه دارد از اجرای طرح ویزیت رایگان دانش‌آموزان در این شهرستان خبر داد.

عباس سالاری اضافه کرد: در روزهای اخیر پزشکان بسیجی تعداد 52 نفر از دانش‌آموزان منطقه برغنی را به طور رایگان ویزیت کردند.

وی انجام ویزیت رایگان دانش آموزان مناطق محروم در حاجی آباد و خدمت‌رسانی به اقشار پایین جامعه را از اهداف اصلی بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه ویزیت رایگان در مناطق محروم از ابتکارهای بسیج جامعه پزشکی است، خاطرنشان کرد: در این راستا یک تیم دندانپزشکی و متعهد به روستای محروم برغنی توابع شهرستان اعزام شدند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی حاجی‌آباد با اشاره به حضور پزشک متخصص در روستای محروم برغنی یادآور شد: تیم اعزامی به منطقه محروم برغنی شامل دندانپزشک، سه تیم کارشناس بهداشتی بودند که به دانش‌آموزان منطقه مذکور خدمات پزشکی ارائه دادند.

این مسئول، بسیج را عنصر زنده، پویا، با نشاط و مؤثر دانست و تصریح کرد :تا زمانی که بسیج با نشاط، انقلابی و با بصیرت حرکت کند از گزند ترفندهای شوم دشمنان نظام و انقلاب مصون می‌مانند.

وی ادامه داد: بسیج تمام برنامه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان و استکبار را به ‌هم ریخته است از این رو دشمنان همواره سعی می‌کنند تا اقتدار بسیج را از بین ببرند که آرزوی خود را به گور خواهند برد.

سالاری در پایان از تلاش‌های فرمانده سپاه ناحیه حاجی‌آباد و همکاری و هماهنگی‌های آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان، این شهرستان در ویزیت رایگان مناطق محروم قدردانی کرد.

انتهای پیام/88002/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول