اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح‎های آبیاری و زهکشی شرکت آب منطقه‎ای گلستان خبر داد

پیشرفت صددرصدی کانال آبرسان شبکه آبیاری و زهکشی قره‎سو ـ زرین‎گل

خبرگزاری فارس: مدیر طرح‎های آبیاری و زهکشی شرکت آب منطقه‎ای گلستان از پیشرفت صددرصدی کانال آبرسان شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو ـ زرین‎گل خبر داد.

پیشرفت صددرصدی کانال آبرسان شبکه آبیاری و زهکشی قره‎سو ـ زرین‎گل

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، افراسیاب میرزایی صبح امروز در جمع مدیران استان، اظهار داشت: شبکه آبیاری و زهکشی قره‎سو ـ زرین‎گل در شمال شهرستان علی‎آبادکتول قرار دارد که کانال آبرسان آن تحویل قطعی شده است.

وی با بیان اینکه سطح این شبکه بالغ بر 12 هزار هکتار است تصریح کرد: یکی از ویژگی‎های مهم این طرح اجرای همزمان آن با کانال آبرسانی است و شبکه درجه یک آن بالغ بر 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر طرح‎های آبیاری و زهکشی شرکت آب منطقه‎ای گلستان ابراز امیدواری کرد همزمان با آبگیری سد بیش از 4 هزار هکتار از اراضی پایاب شبکه اصلی به بهره‎برداری برسد.

میرزایی خاطرنشان کرد: به تناسب اعتبارات و برنامه زمان‎بندی امیدواریم سال‌های آتی مابقی طرح اجرایی و عملیاتی شود.

وی در خصوص شبکه فرعی آبیاری زهکشی گلستان بیان داشت: این طرح در شمال شرقی شهرستان گنبدکاووس قرار دارد که عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ و کانال‎های اصلی آن در سال 1379 به اتمام رسیده بود اما به دلیل مشکلات اعتباری، شبکه فرعی آن اجرایی نشد.

مدیر طرح‎های آبیاری و زهکشی شرکت آب منطقه‎ای گلستان ادامه داد: همزمان با سفر هیئت دولت به استان گلستان این طرح مطرح شد و خوشبختانه مورد تصویب قرار گرفت که از سال 1387 عملیات اجرایی این بخش آغاز و اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میرزایی متذکر شد: با توجه به تعاونی‎های تولیدی که داریم بهره‎برداری همزمان با توجه به اجرای شبکه اصلی از شبکه فرعی توسط کشاورزان صورت می‎گیرد.

مدیر طرح‎های آبیاری و زهکشی شرکت آب منطقه‎ای گلستان با بیان اینکه طرح مذکور از جمله طرح‎های نادری است که مشارکت بخش خصوصی را به لحاظ منابع مالی داراست اظهار داشت: 70 درصد منابع مالی این طرح از طریق اعتبارات ملی و 30 درصد آن را پیمانکار به عنوان سرمایه‎گذار، سرمایه‎گذاری می‎کنند و امیدواریم تا شش ماه نخست سال 1392 این طرح به اتمام برسد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول