اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر ورود روان‌آب‌های شهری آبپخش و سعدآباد

تخریب کانال‌های شبکه آبیاری آبپخش

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: بر اثر ورود روان‌آب‌های شهری آبپخش و سعدآباد به شبکه‌های آبیاری شاهد بروز خسارات به بخشی از کانال‌های شبکه آبیاری آبپخش بوده‌ایم.

تخریب کانال‌های شبکه آبیاری آبپخش

سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: در اثر بارندگی و طوفان‌های شدیدی که روزهای گذشته در استان بوشهر به وقوع پیوسته است، خساراتی به تاسیسات و زیرساخت‌های کشاورزی و آبیاری در منطقه آبپخش وارد شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تخریب و ایجاد خسارات به بخشی از کانال‌های شبکه آبیاری آبپخش از حوادثی است که در اثر بارندگی‌های شدید روزهای گذشته شاهد آن بوده‌ایم.

موسوی با اشاره به دلایل تخریب بخشی از کانال‌های آبیاری آبپخش در اثر طوفان، بیان داشت: ورود روان‌‌آب‌های سطحی شهر‌های آبپخش و سعدآباد به کانال‌های آبیاری آبپخش علل تخریب این کانال‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت شبکه آبیاری آبپخش 10.5 متر مکعب بر ثانیه است که بر اثر طوفان و بارش شدید باران حجم آب کانال‌های این شبکه افزایشی شدید داشته که ظرفیت کانال پاسخگوی میزان آب ورودی نبوده و در کانال مجاور خیابان آیت‌الله مهدوی آبپخش شاهد بروز خسارات بوده‌ایم.

این مسئول اذعان داشت: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در روزهای بارندگی مدیریت خوبی بر کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری سطح استان داشته و برای جلوگیری از بروز و ورود خسارات شدید به زیرساخت‌های کشاورزی استان بوشهر و به خصوص شهرستان دشتستان شاهد نظارت شبانه‌روزی کارشناسان و متخصصان این شرکت از وضعیت شبکه‌های آبیاری منطقه بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: در زمان سیلاب ورودی شبکه آبیاری آبپخش بسته و ورود آب به کانال‌های اصلی این شبکه آبیاری به حد صفر رسیده بود.

موسوی با اشاره به بالا کشیدن دریچه تخلیه رسوب در هنگام وقوع سیلاب، گفت: همزمان با وقوع سیلاب در شهرستان دشتستان دریچه تخلیه رسوب سد رئیسعلی دلواری برای تخلیه رسوبات توسط کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر باز شده است.

وی ادامه داد: شبکه‌های آبیاری دالکی و سعدآباد از مسیر اصلی و شهری گذر ندارند و در اثر وقوع سیلاب تنها در شبکه آبیاری آبپخش شاهد وقوع خساراتی بوده‌ایم و کنترل و نظارت این شرکت در مدیریت شرایط بسیار موثر بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری شاهد وقوع بارش‌های شدید در سطح استان خواهیم بود و تا پایان دوره مذکور و بارندگی‌های شدید نظارت شبانه‌روزی کارشناسان و متخصصان بر شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری سطح استان ادامه دارد.

انتهای پیام/2451/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول