اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جم خبر داد

برداشت 85 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در جم

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی جم از برداشت 85 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در سطح 1400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جم خبر داد.

برداشت 85 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در جم

عبدالنبی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان جم اظهار داشت: اداره جهاد کشاورزی شهرستان جم برای حمایت از کشاورزان و باغداران شهرستان جم تلاش و همکاری فوق‌العاده‌ای را انجام داده و در سال جاری این حمایت‌ها با شتاب و کیفیت بیشتری انجام گرفته است.

‌وی افزود: شهرستان جم از مناطق خوش آب و هوای استان بوشهر و جنوب کشور است و با توجه به خاک حاصلخیزی که دارد همواره به عنوان قطب کشاورزی شناخته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جم از برداشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در شهرستان جم خبر داد و خاطرنشان کرد: گوجه‌فرنگی خارج از فصل در شهرستان جم و برخی از مناطق جنوب استان برداشت می‌شود و این نوع گوجه‌فرنگی نقش ارزشمندی در تامین گوجه‌فرنگی این فصل در سطح کشور دارد.

یوسفی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، بیش از 1400 هکتار در شهرستان جم زیر پوشش گوجه‌فرنگی خارج از فصل رفته و برداشت این محصول آغاز شده است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم از نظر کیفیت محصول مرغوبی برداشت شود، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که از هر هکتار زمین زیر کشت در این منطقه بین 50 تا 70 تن گوجه ‌فرنگی برداشت شود و در مجموع برآورد می‌کنیم که حدود 85 هزار تن گوجه‌ فرنگی در زمین‌های کشاورزی شهرستان برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جم گفت: محصول گوجه‌ فرنگی برداشت شده به استان‌های فارس و اصفهان و استان‌های شمالی و شرقی کشور ارسال می‌شود و در شهرستان‌های استان بوشهر نیز خریداران زیادی دارد.

یوسفی یادآور شد: برای رشد و ارتقای سطح کشاورزی جم از تمام توان و پتانسیل موجود استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

انتهای پیام/2451/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول