اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی چابهار خبر داد

پایان کار کاشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در چابهار

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار گفت: کاشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در شهرستان چابهار به پایان رسید.

پایان کار کاشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در چابهار

دادرحمن بامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهارداشت: سطحی معادل 900 هکتار از اراضی شهرستان چابهار به زیر کشت محصول سبزی و صیفی قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود این سطح تا پایان آذر ماه به میزان یک هزار هکتار بالغ شود.

وی ‌افزود: با توجه به شرایط مطلوب آب و هوای شهرستان چابهار که در همه جای ایران سرما و بارش برف و یخبندان است، در این شهرستان کشت و تولید محصولات خارج از فصل به ویژه سبزی و صیفی به طور متوالی همه ساله در این فصل با روش خزانه و انتقال به زمین اصلی انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار ادامه داد: در سال زراعی گذشته مقدار سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی هزار و 250 هکتار بوده و عملکرد آن بطور متوسط  20 تن در هکتار حاصل و فروش محصول بسیار مطلوب بوده است.

بامری تصریح کرد: کشت بذر از اواسط مرداد الی شهریور ماه به بذر‌های ارقام کال‌جی، استرون، چیف و همچنین ارقام هیبرید در محل خزانه مورد کشت قرار گرفته و در ماه‌های مهر و آبان بر زمین اصلی منتقل شده که پیش‌بینی می‌شود برداشت محصول از اوایل بهمن ماه آغاز و تا پایان سال جاری ادامه یابد.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح تعداد 300 نفر بطور مستقیم و حدود 600 نفر بطور غیر مستقیم در کار کاشت، داشت و برداشت این محصول فعالیت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار اضافه کرد: این محصول بیشتر در مناطق بخش مرکزی شهرستان مانند عورکی، پیر سهراب، کلسکان و بخش دشتیاری در روستاهای کهیربرز، کشاری، گز منزل و گرم بیت‌های بالا و پایین کشت می‌شود.

بامری بیان کرد: این محصول پس از برداشت، علاوه بر مصرف داخلی شهرستان و استان به سایر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود.

انتهای پیام/75004/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول