اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

360 نظامی هلندی عازم ترکیه می‌شوند

موافقت کابینه هلند با درخواست ناتو برای تامین ۲ سامانه موشکی پاتریوت ترکیه

خبرگزاری فارس: کابینه هلند با درخواست ناتو جهت تجهیز ترکیه به دو سامانه موشکی پاتریوت موافقت کرد و این درحالیست که وزیر خارجه این کشور از اعزام 360 نظامی هلندی به ترکیه برای بهره برداری از این سامانه ها خبر داده است.

موافقت کابینه هلند با درخواست ناتو برای تامین ۲ سامانه موشکی پاتریوت ترکیه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، در حالیکه ناتو اخیرا با درخواست ضد سوری آنکارا برای استقرار موشک های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه موافقت کرده است، «فرانس تیمرمنز» وزیر خارجه هلند اعلام کرد که دولت این کشور امروز جمعه درخواست ناتو برای اعزام دو سکوی پرتاب مخصوص سامانه های دفاع موشکی پاتریوت به ترکیه را تائید کرده است.

بر اساس این خبر، پارلمان هلند باید در این باره به تصمیم کابینه پایان بدهد اما در عین حال ائتلاف دو حزبی «مارک روته» نخست وزیر هلند نیز اکثریت 150 کرسی مجلس عوام این کشور را داراست که این امر احتمال رای گیری درباره تامین موشک های پاتریوت ترکیه را به یک تشریفات تبدیل می کند.

در این خبر آمده است که تصمیم هلند برای تامین سکوهای پرتاب موشک های پاتریوت ترکیه یک روز بعد از آن گزارش می شود که ‌آلمان نیز در پاسخ به درخواست ناتو، با اعزام دو سکوی پرتاب مخصوص این موشک ها و نظامیان خود به مرز جنوبی ترکیه با سوریه موافقت کرد.

وزیر خارجه هلند همچنین از اعزام حداکثر 360 نظامی این کشور برای بهره برداری از سامانه های پاتریوت به ترکیه در طول مدت یک سال خبر داد.

تصویب استقرار موشک های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه در حالی صورت گرفته که از دید کارشناسان مربوطه، چنین اقدامی به عنوان مقدمه تحمیل منطقه «پرواز ممنوع» بر فراز آسمان سوریه عملی شده است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول