اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در صورت حمایت اعضای ناتو در نشست بروکسل

آمریکا در هفته‌های آتی ترکیه را به موشک‌های «پاتریوت» تجهیز می‌کند

خبرگزاری فارس: درحالیکه ناتو در حال بررسی درخواست موشک‌های پاتریوت ترکیه علیه سوریه است،‌ مقامات آگاه گفته‌اند که در صورت حمایت سایر اعضای ناتو، آمریکا در هفته‌های آتی ترکیه را به این موشک‌ها تجهیز می‌کند.

آمریکا در هفته‌های آتی ترکیه را به موشک‌های «پاتریوت» تجهیز می‌کند

به گزارش فارس، درحالیکه ناتو تامین موشک های پاتریوت ترکیه علیه سوریه را تحت بررسی دارد، مقامات آگاه به شبکه خبری «سی بی اس» اعلام کرده‌اند که در صورتی که سایر اعضای ناتو در نشست سالانه این ائتلاف در بروکسل از تامین سکوهای پرتاب این موشک ها برای ترکیه حمایت کنند، احتمالا آمریکا با تامین سامانه های موشکی زمین به هوای پاتریوت ترکیه موافقت خواهد کرد.

بر اساس این خبر، با توجه به اینکه ناتو پیشتر از این درخواست ترکیه اعلام حمایت کرده است، انتظار می رود که این ائتلاف در نشست دو روزه وزرای خارجه کشورهای عضو خود در بروکسل که در تاریخ 4 دسامبر آغاز می شود، رسما تامین موشک های پاتریوت ترکیه را تصویب کند.

مقامات آگاه در این باره به شبکه «سی بی اس» اینطور گفته اند که درحالیکه انتظار می رود آمریکا تامین کننده اصلی موشک های پاتریوت ترکیه باشد، اما آلمان و هلند نیز احتمالا در به کارگیری این موشک ها توسط آنکارا همکاری خواهند داشت.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه به دنبال نتیجه گیری درباره مکان قرارگیری سکوهای پرتاب پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه، بهره برداری نهایی از موشک های پاتریوت هفته ها طول می کشد، هرگونه بحث برنامه ریزی شده در رابطه با استفاده احتمالی از این موشک ها برای تحمیل منطقه «پرواز ممنوع» بر فراز سوریه را رد و اعلام کرده است که ناتو در این باره تصمیمی نگرفته است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول