اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکیه کمکی به حل مشکلات مرزی نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه با اطمینان از اینکه سوریه در شرایطی نیست که قصد حمله به همسایه خود را داشته باشد، تاکید کرد استقرار موشک‌های پاتریوت وضعیت در مرز ترکیه با سوریه را بهبود نبخشیده، بلکه بیشتر بر مشکلات خواهد افزود.

پوتین: استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکیه کمکی به حل مشکلات مرزی نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی بعد از مذاکرات خود با "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در استانبول تاکید کرد که مقامات مسکو نگرانی ترکیه  در خصوص حوادث رخ داده در مرز با سوریه را درک می‌کنند، ولی معتقدند که استقرار سامانه‌های موشکی «پاتریوت» تاثیری بر بهبود این وضعیت نخواهد داشت.

رئیس‌جمهوری روسیه یادآور شد: در رابطه با موشک‌های پاتریوت باید بگویم، اولا این سامانه ها بهترین سیستم تدافعی در جهان نیستند و دوم اینکه ما نگرانی رهبران ترکیه در مورد حوادث روی داده در مرز با سوریه و احساس آنها و مردم ترکیه در این خصوص را درک می کنیم، ولی از آنها درخواست می‌کنیم که خویشتن دارانه با این مسئله برخورد کنند، برای اینکه استقرار امکانات تدافعی مضاعف در خطوط مرزی تاثیری بر بهبود اوضاع نکرده، بلکه برعکس بر مشکلات خواهد افزود.

پوتین تاکید کرد: اگر در آغاز یک نمایش اسلحه به روی صحنه بیاید، در انتها حتما از آن شلیک خواهد شد. تیراندازی بیش از این در خطوط مرزی ترکیه و سوریه مورد نیاز چه کسی است؟

وی همچنین افزود: لازم نیست یک متخصص امور نظامی بود تا درک کرد که سوریه اکنون در وضعیتی نیست که قصد حمله به همسایه خود را داشته باشد. این مسئله اصلا واقعیت ندارد که سوریه درصدد حمله به ترکیه باشد.

پوتین تاکید کرد: در شرایط کنونی لازم است تا با کمک یکدیگر تلاش کرد تا خشونت‌ها در داخل سوریه پایان یابد و تردیدی در این مسئله وجود ندارد.

رسانه‌های گروهی روز گذشته اعلام کردند که کارشناسان نظامی ناتو به همراه مقامات نیروهای نظامی ترکیه محل استقرار سامانه‌های موشکی پاتریوت در خاک این کشور و در نزدیکی مرز با سوریه را مشخص کردند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول