اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات علیه موشک‌های پاتریوت در استان آدانای ترکیه

خبرگزاری فارس: جمعی از هواداران احزاب سیاسی مخالف دولت ترکیه و تشکل‌های مردم‌نهاد این کشور در استان آدانا در واکنش به استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز سوریه دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات علیه موشک‌های پاتریوت در استان آدانای ترکیه

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، در حالی که دولت آنکارا مصرانه در صدد استقرار موشک‌های پاتریوت ناتو در خاک ترکیه به بهانه تهدیدات احتمالی از سوی سوریه است، مردم ترکیه نیز کماکان مخالفت خود را با این تصمیم دولت آنکارا ابراز کرده و حمله احتمالی سوریه را بهانه ای بیش نمی دانند.

روز گذشته و به دنبال تصویب استقرار موشک های پاتریوت ناتو در خاک ترکیه توسط وزیران امور خارجه 28 کشور عضو ناتو در بروکسل و موافقت کابینه آلمان با ارسال این موشک ها به ترکیه، جمعی از هواداران احزاب سیاسی مخالف دولت ترکیه و  تشکل های مردم نهاد این کشور در استان آدانا در واکنش به استقرار موشک های پاتریوت در مرز سوریه دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات کنندگان در حالی که تصاویر کاریکاتوری اردوغان نخست وزیر ترکیه را حمل می کردند شعار مخالفت با اشغالگری ناتو را سردادند. آقای گوون بوغا که به عنوان نماینده تظاهرکنندگان سخنرانی کرد در اظهارات خود تصریح نمود که حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری اردوغان با استقرار موشک های پاتریوت در نوار مرزی سوریه در حقیقت در تلاش برای باز کردن راه مداخله نظامی ناتو در خاک سوریه است، کما اینکه اردوغان از بدو آغاز ناآرامی ها در سوریه از ناتو درخواست کرد تا در نوار مرزی ترکیه با سوریه منطقه حائل ایجاد کند تا بدین ترتیب هم زمینه سرنگونی دولت قانونی بشار اسد را فراهم سازد و هم مانع از دستیابی کردهای سوریه به حقوق شان شود.

آقای بوغا تاکید کرد آری گفتن به حضور ناتو در خاک ترکیه به منزله آری گفتن به جنگ است، در ادامه تصریح کرد حزب حاکم عدالت و توسعه با نادیده گرفتن اراده ملت ترکیه پای ناتو را به خاک ترکیه باز کرده و این در حالی است که ملت ترکیه حاضر نیست فرزندان این ملت به خاطر منافع امریکا و امنیت اسرائیل کشته شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول