اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عطوان: نتانیاهو به دنبال پیروزی در انتخابات با خون مردم غزه است

خبرگزاری فارس: نویسنده برجسته جهان عرب در سرمقاله امروز روزنامه القدس العربی نوشت: حمله به غزه آزمونی برای حکومت‌های انقلاب های عربی و رژیم های عربی که با حمایت آمریکا هنوز روی پا ایستاده‌اند، که البته بیشتر اینها در این آزمون رد می‌شوند.

عطوان: نتانیاهو به دنبال پیروزی در انتخابات با خون مردم غزه است

به گزارش فارس، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه القدس العربی در مقاله‌ای به بررسی حمله رژیم صهیونیستی به غزه و وظیفه اعراب در قبال آن پرداخته و می نویسد: گروههای مقاومت در نوار غزه یک کشور بزرگ نیستند، نه سلاح‌های نوین و پیشرفته‌ای در اختیار دارند و نه از کشورهای عربی انتظار دارند آنها را به این سلاح‌ها مجهز کنند، اما قادرند با استفاده از اراده، سلاح های موجود و ارزشهای خود به اسرائیل و برخی اعراب یادآوری کنند که در فلسطین، حقی غصب شده وجود دارد و ملت فلسطین قصد دارد از طریق مقاومت، این حق را باز پس گیرد.

ترور شهید احمد جعبری فرمانده گردانهای عزالدین القسام –شاخه نظامی حماس– غافلگیرانه نبود اما نشان داد که موشک‌های مقاومت در پاسخ به تجاوزات مکرر علیه نوار غزه، سران اسرائیل را به درد آورده، ثبات و امنیت صدها هزار شهرک نشین در جنوب اراضی اشغالی را به خطر انداخته و آنها را به ترس و وحشت دچار کرده است.

جعبری مجری تبادل اسرای فلسطینی با شالیت

این ناراحت کننده است که هواپیماهای اسرائیلی که روز و شب در آسمان غزه جولان می دهند و همه تحرکات را زیر نظر دارند، بتوانند به آسانی، این مغز بزرگ نظامی و امنیتی را ترور کنند، خصوصاً با توجه به اینکه وی توانست اسرائیلی‌ها و دستگاههای امنیتی آنها را بیش از بیست سال سردرگم کند. نقشه ربودن گلعاد شالیت توسط شهید جعبری طراحی و توسط او به اجرا درآمده بود و این گروه تحت فرمان وی بود که در یک عملیات جسورانه از طریق حفر تونل زیرزمینی و با مشارکت شهید ابو سمهدانه (ابو عطایا) به دشمن صهیونیستی حمله کرد. مهمتر اینکه وی توانسته بود سه سال تمام خود را از دید سازمان اطلاعاتی اسرائیل، مخفی نگه دارد که این کار به خودی خود یک معجزه و دستاوردی بزرگ از جمله دستاوردهای بیشمار این شهید محسوب می‌شود.

القسام در تحقق تهدیدهای خود صادق است

گردانهای قسام تهدید کرده که انتقام فرمانده خود را می گیرد و درهای جهنم را به روی اسرائیلی ها باز می‌کند. این گردانها هر گاه سخنی را بر زبان رانده، به آن عمل کرده و هر گاه تهدید کرده، به اجرا گذاشته است. برای یادآوری کافی است به تهدید گردانهای القسام پس از ترور یحیی عیاش فرمانده اسطوره ای خود در نیمه دهه نود اشاره کنیم، آنها تهدید کردند که در انتقام، چهار عملیات استشهادی انجام خواهند داد و همین کار را هم کردند. من به شخصه در همان زمان به یکی از رهبران بزرگ حماس گفتم نیازی به مشخص کردن تعداد عملیاتها نیست چون ممکن است اجرای آنها با مشکل یا تأخیر مواجه شود و ناامیدی طرفداران شما و شماتت دشمنانتان را به همراه بیاورد، اما وی با قاطعیت به من گفت: این تصمیم گردانهای قسام برای گرفتن انتقام دوست و فرمانده شان است و شهادت طلبان زیادی در صف انتظار ایستاده و برای انجام عملیات با هم رقابت می‌کنند.

نتانیاهو به دنبال پیروزی در انتخابات با خون مردم غزه

عطوان می افزاید: نتانیاهو که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شده، تصمیم گرفته است تا در قالب یک لیست انتخاباتی مشترک با متحد افراطی و راست گرای خود یعنی آویگدور لیبرمن رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» و وزیر خارجه کنونی وارد انتخابات شود و قصد دارد با ریختن خون تعداد بیشتری از مردم نوار غزه، پیروزی قطعی خود را مستحکم‌تر کند. این چه دموکراسی‌ای است که به رقبای انتخاباتی اجازه می دهد به کشتار، بمباران و ریختن خون مردمی بپردازند که در محاصره قرار گرفته، گرسنه اند و از ساده ترین نیازهای اساسی زندگی محروم هستند؟ تانکهای اسرائیلی در حال سرازیر شدن به مرزهای نوار غزه هستند و سخنگویان رسمی اسرائیل تأکید می کنند که حمله زمینی به زودی آغاز خواهد شد. این تعجبی ندارد، چه کسی می تواند مانع اسرائیل شود و چه کسی موشکهای ضد هوایی استینگر را در اختیار جنبش‌های مقاومت در نوار غزه قرار خواهد داد؟

آزمونی بزرگ برای کشورهای عربی بویژه مصر

غزه به تنهایی در برابر کشتارهای اسرائیل ایستاده است و این پایمردی قهرمانانه در برابر تجاوز – آن هم در شرایط محاصره – بسیاری از رهبران عرب را ناراحت کرده و آن را کابوسی برای خود می دانند، زیرا اسرائیل، دیگر برای اکثر آنها – اگر نگوییم همه آنها - نه یک دشمن بلکه یک دوست به شمار می‌‌رود. موشکهای جنبشهای مقاومت در غزه هر چقدر هم که ضعیف باشد نقاب از چهره بسیاری از افراد که همیشه دم از اسلام، عربیت و اهل توحید زده اند، برمی‌دارد. آنچه اکنون در نوار غزه رخ می‌دهد یا رخ خواهد داد آزمونی برای حکومتهای برآمده از بهار عربی – به خصوص مصر- و سایر حکومتهایی است که با استفاده از سرکوب یا حمایت خانم کلینتون، دولت، پول و ناوهای هواپیمابر آمریکایی، هنوز بر سر قدرت هستند. پرواضح است که همه اینها یا اکثرشان در این آزمون ردّ می شوند زیرا تا زمانی که منشأ خطر یا دشمنی با آمریکا و اسرائیل، هدف کشتار و حمله قرار گیرد خونش مباح بوده و باید جانش ستانده شود.

اخراج سفیر یا بستن سفارتخانه مشکلی را حل نمی کند

ملتهای عربی و بخصوص مصر نمی توانند این تجاوز علیه برادران خود در نوار غزه را بپذیرند و بهار عربی در صورتی که قدس اشغالی را قطب نمای خود و پایان اشغالگری را هدف خود قرار ندهد نام و ارزش اخلاقی‌اش را از دست خواهد داد، بنابراین مسأله بزرگتر از بستن یک سفارتخانه یا اخراج یک سفیر است، مسأله این است که عزّت یک امّت از طریق تجاوز به «مرزدارانش» در حال لگدمال شدن است. نوار غزه، جنوب سینا و همه سرزمین‌های عربی پاکی که مقاومت را در خود جای داده، از حق دفاع می کنند و علیه ظلم آمریکا و اسرائیل شوریده اند، شصت سال است که در معرض حملات فراوان اسرائیل قرار دارند اما در نهایت، قویتر شده اند و هیچگونه تجاوز یا حمله خونینی از سوی اسرائیل، تازگی ندارد و استثنایی به شمار نمی رود.

شهید احمد جعبری همانگونه که در کنار برادران خود در حماس، فتح، جهاد، کمیته های مقاومت مردمی، جبهه خلق و جبهه دموکراتیک قرار گرفته بود، هم اکنون به کاروان بزرگ شهدای عربی، اسلامی و جهانی پیوسته است. این روندی است که تا اشغالگری و تجاوز باقی است و امیدهای صلح به ناامیدی تبدیل شود، ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول